דף הבית / כלכלה / כסף / לאן העולם מתדרדר

לאן העולם מתדרדר

דעתו של פיודור לוקיאנוב, מדען-מדינה ועיתונאי בינלאומי: "האירועים במזרח התיכון מצביעים על תחילת הטרנספורמציה הספונטנית של העולם, שממנה המדינות מנסות להתחמק. מדינות המערב חושבות שהן מסוגלות לנהל את המפולת הזאת. המשבר הכלכלי מחריף את המצב, אך המשימה העיקרית היא לעצור את הבעיות. חיפוש דרכי ההצלה הפך למרכיב העיקרי של הפוליטיקה.

המחאות באירופה קשורות לשחיקת מעמד הביניים, שהוא בסיס הכלכלה. הוא הפך לקורבן של משבר המשכנתאות. הילדים הבינו שהם חיים גרוע יותר מהוריהם. מה שנחשב נורמלי הוא שהדור הבא חי טוב יותר מהדור הקודם, ועכשיו ברור לכולם שהדור הבא יחיה גרוע יותר, וכן הלאה – וזה מה שמעורר את המחאות.

אינני מאמין בהתפרקות האיחוד האירופי. הרי בעולם גלובלי, אפשר לשרוד ולהתפתח רק בזכות אינטגרציה. אם יוון לא הייתה חלק מהאיחוד האירופי, היא כבר הייתה יוצאת מהמשבר על ידי פיחות המטבע הלאומי. ואילו עכשיו יוון מושכת אחריה את האירו, והאמצעים המופעלים כדי "לעזור" ליוון, יהרגו סופית את הכלכלה היוונית. מדובר במשבר של כל גוש האירו, ולא בקשיים זמניים. כדי שהמנגנון יפעל, צריך לבנות אותו מחדש. אירופה אינה גוף מאוחד, ומכאן נובעות כל הבעיות של האירו.

אינני חושב שהאיחוד האירופי יתפרק, כי:

א. זה יקר מדי, אבל תהיה חלוקה של המדינות לקטגוריות,

ב. האירופאים מבוהלים מהעולם האיסלאמי – ושדה הקרב יהיה באירופה.

עוד מוקדם לדבר על יצירת סדר עולמי חדש. בינתיים לא רואים את הסוף של הישן. בדרך כלל היו מגיעים לסדר כזה כתוצאה ממלחמה. אבל הפרדוקס הוא:

א. הנשק הגרעיני הוא הערובה לשלום,

ב. קשה לפתוח במלחמת עולם שלישית גם בגלל התלות הכלכלית המוחלטת. הרי הנזק של האויב יחזור בחזרה כמו בומרנג.

התייחסותי: בכל מקום כבר אפשר לצפות בניצני ההכרה של העולם החדש – עולם גלובלי, תלוי בצורה מוחלטת, לא רק כלכלית, אלא גם בכל הקשרים הפחות גלויים. כמו כן, גם הפיתרון האפשרי מובן: עולם אינטגרלי. אך לא ברורה הטכנולוגיה להשגת תוצאה כזאת. את זה אנחנו צריכים להעניק לעולם: להסביר לו כיצד על ידי יצירת ההשפעה הסובבת של כלי התקשורת על עצמנו, נתחיל להשתנות ולראות את האחרים כחלק מאיתנו. במקרה כזה, המשבר ייעלם ובמקומו ישררו שלום, הרמוניה, ולאחר מכן, הרגשה של מילוי מלא, הרגשת הנצחיות…

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע הזמן להפסיק להשתמש במושג "משבר"
חייבים לשנות את המבנה של אירופה!
אין מוצא מהמבוי הסתום הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest