דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / השולחן העגול – גם ברוסית

השולחן העגול – גם ברוסית

לאור הצלחת "השולחן העגול" בשפה העברית, תנועת "הערבות" שמחה להודיע על השולחן העגול הראשון בשפה הרוסית!

להלן מודעת ההזמנה לאירוע:

נהוג להשוות את העולם המודרני לכפר קטן, שיש בו צנרת מים משותפת, מערכת גז משותפת, רשת חשמל משותפת ושדה חקלאי משותף. אך אנחנו עדיין לא מוכנים לשנות ולבנות מחדש את היחסים ההדדיים שלנו בהתאם למציאות החדשה. האנשים והמדינות חיים לפי חוק ברזל בלתי כתוב: לשמור על שלי ולחטוף את שלך (שלי שלי, שלך שלי). בתנאים של גלובליזציה, חוקי המשחק האלה הופכים לקטלניים. הרי אנחנו קשורים זה לזה בקשר הדוק, וזה כבר לא ריאלי לנתק את הקשרים האלה. היום, כל ניסיון לעשות משהו על חשבון האחרים מורגש היטב בכל המערכת וחוזר אלינו חזרה כבומרנג.

אך בינתיים, למרות כל הדיבורים, התועלת האישית עדיין מכריעה את כל שיקולי הדעת האחרים, הגיוניים ככל שיהיו. מבחינתה של מדינת ישראל, הדבר מוביל לתקופה קשה של חוסר יציבות גלובלית באזור החם ביותר של העולם, תקופה שכבר בתחילתה מלווה בגדילת האיומים והפחתת התמיכה החיצונית. האתגרים הניצבים היום לפנינו דורשים מהחברה גישה בשלה ואחראית, שמבוססת על איחוד ואינטרסים משותפים. האם אנחנו מסוגלים לזה? האם אנחנו מבינים עד כמה השעה גורלית?

אם בעבר האירועים והמצבים הקטסטרופליים בארץ ובעולם התרחשו אחת לכמה שנים, היום הם שוטפים אותנו ללא הפסקה. הדבר מעניק חשיבות מיוחדת, ולעיתים מכרעת, לכלי התקשורת. הרי כלי התקשורת לא רק מספקים לנו מידע על האירועים השוטפים, אלא גם מעצבים את היחס שלנו למתרחש. אז איזה תפקיד הם משחקים עכשיו? האם הם יסייעו לאיחוד העם אל מול פני הסכנות החדשות, או להיפך, יזרעו זרעים של פירוד?

תנועת "הערבות" מזמינה אתכם להשתתף בדיון על השאלות האלה. ב-22 בספטמבר בשעה 20:00 בבית סוקולוב בתל אביב, יתאספו מסביב לשולחן נציגים של כלי התקשורת המובילים בשפה הרוסית: הטלוויזיה, הרדיו, האינטרנט והעיתונים (ערוץ 9, רדיו רק"ע, פירוויה רדיו, NEWSru, MIGnews, Cursor, וסטי וחדשות השבוע).

השידור האינטראקטיבי של הדיון באינטרנט יאפשר לכל המעוניינים לשאול שאלות את משתתפי השולחן העגול ולהביע את דעתם. הצטרפו לדיון באתר "הערבות" בשפה הרוסית ובדף התנועה בפייסבוק.

ניתן לצפות בדיון בשידור ישיר גם באתר Zahav.ru במדורים סלט ודעות.

ידיעות קודמות בנושא:
העם צמא לערבות הדדית
ערוץ חינוכי במקום הפרסומות
להתבשל בסיר הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest