דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך אל הערבות ההדדית

הדרך אל הערבות ההדדית

מה שחשוב להסביר בשיחות שלנו בשולחנות העגולים, זה שהערבות ההדדית אינה מושגת סתם כך, מאליה, אלא כתוצאה מלימוד רציני של מערכת התלות ההדדית של הטבע, במטרה להחדיר לתוכה את האדם כמרכיב אינטגרלי.

ורק חיבור שכזה בין הטבע לבין כל בני האדם, כשכולם יהיו באיזון מוחלט (כלומר, האדם יקבל וייתן בחברה האנושית בהרמוניה מלאה, כשם שזה נעשה בין תאי הגוף) – נקרא ערבות הדדית.

אך קודם לכן אנחנו צריכים ללמוד את האלמנטים שמרכיבים את הערבות: הוויתור ההדדי, הקשר ההדדי – מעל כל הניגודים שמפרידים בינינו, שאותם האגו בכוונה מציג לפנינו. אנחנו צריכים לראות את הניגודים בינינו כתרגילים שמעליהם אנחנו צריכים להתעלות, ודווקא בצורה כזאת לגדול, כפי שהילדים גדלים בזכות המשחקים שלהם.

זאת כל מהותה של ההתקדמות שלנו לקראת מצב הערבות ההדדית, כלומר, הקשר ההדדי המלא, כמו בגוף בריא אחד.

זאת המטרה של כל הבריאה, לכן, במידה שנשיג את הקשר הזה, נרגיש בו את ההשפעה ההדדית, האהבה ההדדית, ההשתתפות ההדדית, את חיבור הרצונות, החיבור בין מה שהפריע לנו. שום דבר לא נעלם. כל האלמנטים של הניגוד נשארים, ומעליהם אנחנו בונים את היחסים בינינו.

את שיטת החיבור הזאת על פני הניגודים, צריכים להסביר בצורה סבלנית. ואז תתרחש באדם אבולוציה הדרגתית של המודעות, לפי מידת רכישת הקשר ההדדי המשותף מעל הניגודים שמתגלים.

זוהי דרך ממושכת של שחזור החיבור השבור בינינו. בצורה כזאת אנחנו נעים ומגיעים לגמר התיקון של האנושות והחיבור שלה עם הטבע לאחד.

כך אנחנו מגיעים למלכות של עולם אין סוף, שבה מתקבצים כל הניגודים והסתירות: האגואיזם המוחלט, ומעליו האלטרואיזם המוחלט – ומתגלה בנו ההכרה של מחשבת הבריאה.

ידיעות קודמות בנושא:
סביב השולחן העגול
הערבות היא המפתח לעולם החדש
מה זאת ערבות הדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest