דף הבית / כנסים / כנס חרקוב. סדנה מס' 4, 17.08.2012

כנס חרקוב. סדנה מס' 4, 17.08.2012

1. אנחנו מנסים לשמוע את תשובותיהם של החברים ככאלה שמכָוונים לכך, שאנחנו נחשוב בצורה נכונה, מפני ש"אין עוד מלבדו" ואם אני שומע משהו, אז אני שומע את זה מפני שכך הבורא מכוון אותי לזה, שאני אמצא את התשובה הנכונה. כלומר, אנחנו מקשיבים למה שאומרים החברים שלנו, ועל בסיס זה מתקדמים הלאה, קדימה, בהדרגה, עד שנברר את התשובה הנכונה, יחד, רצוי תשובה אחת.

שאלה: באיזה אופן, למעשה, הקבוצה יכולה לעזור לי בזה שאני לא אצא מהמחשבה על כך, שכל מה שמתרחש זה התגלות של הבורא? איך הקבוצה יכולה לעזור לי להישאר במחשבה על כך, שכל מה שקורה זה התגלות הבורא?

2. שאלה: מה זה בורא?

3. אני שואל שאלות קונקרטיות ומבקש לחשוב ולנסח גם כן תשובה קונקרטית. תשובה לשאלה הקודמת: בורא זו תכונת השפעה.

שאלה: אם בורא זו תכונת השפעה, אז למה אנחנו לא מרגישים אותו?

4. התשובה היא כזאת: אנחנו לא מרגישים את הבורא, מפני שהוא ברא אותנו בתכונה שמנוגדת אליו, בתכונת הקבלה, ואילו אנחנו יכולים להרגיש אותו רק לפי השתוות התכונות. כידוע, כדי להרגיש משהו, צריך שתהייה תכונה שוות ערך למה שמרגישים. כלומר, אנחנו חייבים לרכוש את תכונת ההשפעה.

5. השאלה הייתה, מהו התפקיד של הקבוצה? התפקיד העיקרי של הקבוצה, הוא להגדיל את תכונת ההשפעה בעיניי. אם אני צריך לרכוש את התכונה הזאת, להשתוקק אליה, אבל אני לא מסוגל בעצמי, מפני שהתכונה הזאת לא ידועה לי ויתרה מכך, דוחה אותי, אז דרוש מקור חיצוני, זר, שיעורר אותי אליה, יעורר לרכישת תכונת ההשפעה. זה התפקיד של הקבוצה. תפקיד הקבוצה הוא להגדיל בתוכי את תכונת ההשפעה או גדלות הבורא.

שאלה: היכן מתגלה הבורא ואיך נקרא מקום גילויו?

6. כלומר, אנחנו צריכים להכין מקום, כלומר, תכונה לגילוי הבורא. הוא צריך להיות דומה לתכונה שמתגלה בו, כלומר תכונת ההשפעה. עכשיו מקום החיבור בינינו הוא אגואיסטי. לכן הבורא ניסתר בו, והעולם שלנו, כלומר המצב שלנו, נקרא הסתר של הבורא.

כדי לגלות אותו, אנחנו צריכים ליצור בינינו תכונות השפעה דומות, תואמות לו. מקום גילוי הבורא, זה הקשרים האלטרואיסטיים, תכונות ההשפעה שבינינו. הם מתגלים בראש ובראשונה בקבוצה, היכן שקיימת האפשרות לפתח אותם, הודות לזה שאנחנו כל הזמן מגדילים את תכונת ההשפעה הזאת ובאופן כזה נמשכים אליה. התכונה הזאת נקראת "שכינה", "כלי", מקום גילוי הבורא. הבורא מביא אותנו לקבוצה, וכמו שאומרים, שׂם את ידינו על הגורל הטוב ואומר לנו "תבחר לך את הכיוון הטוב".

שאלה: מהי הבחירה הזאת, כי רק היא נותנת לנו אפשרות של בחירה חופשית? במה היא הבחירה בין דרך טובה לדרך רעה? איזה מאמצים אדם צריך להשקיע, במה? איך הוא בוחר את הדרך שלו, לאחר שהוא כבר נמצא בקבוצה והבורא "הראה" לו משהו?

7. שאלה: וכאשר הבורא מתגלה בינינו, בתוך הקשר הנכון בינינו, מה קורה עם הקבוצה במידת הגילוי של הבורא? אני לא מתכוון ליחסים שמופיעים בקבוצה, אלא מה קורה עם הקבוצה עצמה?

8. שאלה: על בסיס הסדנה שלנו, על מה שדיברנו והרגשנו בינינו, האם אנחנו יכולים במשפט אחד להביע את התפילה שלנו?

מתוך סדנה מס' 4 בכנס חרקוב, 17.08.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest