כל יום בורא חדש

שאלה: אם המקובל רואה עולם רוחני אמיתי, אז איך יכולות להיות לו איזה שהן ספקות או אפילו טעויות?

תשובתי: העולם הרוחני אינו נכלל בסכמה דוממת שמתגלה כבר כמוכנה לפניך. מתגלים בך נתונים/רשימות התחלתיים, ואתה בעצמך בונה מהם את היחס שלך המלא בהשפעה, כלפי הסובבים, כלפי הקבוצה והבורא. יחס נכון יוצר בך את העולם העליון.

לכן, לא צריך להפתיע אותנו שאצל מקובל בעולם הרוחני יכולות להיות ספקות, תיאוריות, ניחושים, כמו אצל מדען בעולם הזה. כי הרי דווקא הודות לחוסר הבהירות והבירור שלו, אנחנו מתפתחים.

אני תמיד נמצא בספק, וכבר יודע מניסיון, שהיום אני מבין טוב יותר את מה שהיה אתמול, במה יכולתי לטעות אתמול. ובכלל, כל מדרגה מושׂגת רק מתוך מדרגה עליונה ממנה, מאחר והיא נובעת ומנוהלת על ידי המדרגה העליונה. כל יום הבורא הופך להיות מובן יותר, כמו שנאמר שכל יום יש לי בורא חדש.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 04.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שמחת התרת הספקות
גילוי חדש בכל יום
בכל יום יהיו בעינך כחדשים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/OKpNo

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest