דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכל יום יהיו בעיניך כחדשים

בכל יום יהיו בעיניך כחדשים

מיכאל ליטמן

שאלה: מה הכוונה, שבהתקדמות רוחנית צריך להתחיל כל מדרגה מאפס ולמחוק הכול, כל מה שהיה קודם?

תשובתי: להתחיל מאפס פירושו לבטל את ההסתכלות הישנה על דברים. מתחילה מדרגה חדשה והישנה הגיעה לידי מיצוי. כמו שדור חדש צריך לגדול באופן חדש, ולא תחת לחץ של הדור הקודם. כל אחת מ-125 המדרגות של העלייה הרוחנית מתחילה מהעולם הזה. כפי שידוע, נוקבא, מלכות דאצילות, כל יום הופכת לבתולה, כלומר הכול מתחיל מאפס – זיווג חדש.

שום פריט מהמגע שלך עם הבורא לא מכיל שום הטבעה מהמצב הקודם. כל פעם נולדת נשמה חדשה. וזה נקרא מעגל החיים. כל מה שהיה קודם, נחשב רק להכנה למצב החדש, רק מגדיר לו דרגה. מה שהיה, היה, ועכשיו כולנו יכולים וחייבים להתחיל מחדש!

כל מצב זה עשר ספירות חדשות. התחדשות זו חיונית כדי להשיג את הבורא בצורה איכותית ולא כמותית, בכך שמנצלים אספקטים חדשים של האגואיזם, בכך שכל פעם מתעלים מעליו. ולא סתם מוחקים את העבר, כי לא נעים להיזכר בו.

גם בעולם שלנו, אם אתה פותח עסק וסופג הפסדים, עליך לסגור את העסק ולפתוח עסק חדש לחלוטין. לא ניתן להשיג דבר, אם אינך מחדש באופן מלא וקבוע את מצבך. כתוב : "בכל יום יהיו בעיניך כחדשים". אבל אנחנו מטבענו משתוקקים להמשיך את הכול כפי שהוא, לפי חוק ההתמדה.

צריך לקחת דוגמה מהירידות שלנו, כיצד הכול נעלם ובא החושך במקום האור, ואחר כך הכול מתחלף מחדש, ומצב אחד לא מזכיר במאומה את האחר!

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם לתלמידיו, 03.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
אם תביט לאחור – תיהפך לנציב מלח
רגע קט בין עבר לעתיד
איפוס בקו הזינוק

One comment

  1. אמת, יעידו שמים וארץ.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest