דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בין שנאה לאהבה – בסך הכול מדרגה אחת

בין שנאה לאהבה – בסך הכול מדרגה אחת

אל תנסו להפוך אדם לבהמה, ואל תנסו לכלוא עולם רוחני בתוך מערכת מכנית. זה עולם מלא חוסר וודאות והרפתקאות שמתגלות בדרך, ואתה רואה שזה לא כפי שחשבת, אלא יכול להיות הפוך.

כשמתגלה הקשר בין הדברים ברמה פנימית יותר, אתה עושה שדרוג של כל "התוכנה" שלך. אתה רואה שיש ביכולתך להשתמש בכלים חדשים, קשרים חדשים. ברור שהיסוד נשאר ללא שינוי, הבורא, הנברא, תהליך ההתפתחות על ידי האור המקיף, רצונות ג"ע ואח"פ, חיבור יתר בין הנשמות, אך תופעות מוחשיות יכולות להיות הפוכות בתכלית.

בתוך הרצון להשפיע אתה מגלה לפתע, בעביות גדולה יותר, קשרים אחרים לגמרי! אתה לא חשבת שמי שהיה האויב שלך במדרגה הנוכחית, הוא חבר אהוב במדרגה גבוהה יותר! ובמדרגה גבוהה יותר אתה מתחבק עם המן, רשע גמור, זה הופך לקדוש. כיצד ייתכן שבמדרגה קודמת הוא היה אויב מושבע שאסור להתקרב אליו, ובמדרגה גבוהה יותר אתה מתכלל עימו?

אם שני מקובלים נמצאים בשתי מדרגות, למרות שאלו מדרגות רוחניות, הם לא יסכימו אחד עם השני! איך אתה יכול לאהוב את האויב שלי? אנחנו כבר לא יכולים להיות חברים?

לאדם שהגיע לגמר התיקון, המן, היטלר, אחמדיניג'אד, כל שונאי אדם, הם מלאכים קדושים. שנאת אותם במדרגה הקודמת, ובמדרגה הבאה אתה משלים איתם. הבעיה כולה היא שאיננו מסוגלים לחבר בין שני ניגודים בשׂכל המוגבל שלנו. כיצד יתכן שאלקטרון מסוגל להיות גם חלקיק וגם גל, וחלקיק יכול להיות בכמה מקומות בו-זמנית? על אחת כמה וכמה לא ברור לנו שמעל זה, בעולם הרוחני, הכול מורכב משני ניגודים שמתקיימים יחד: מלאך המוות והמלאך הקדוש, בורא ופרעה.  איננו מסוגלים להבין זאת עם השכל הארצי שלנו ורוצים לדעת איזו משתי התשובות ההפוכות היא הנכונה. אך שתיהן אמת! ודווקא בחיבור בין ההפכים מתגלה העולם הרוחני – הבורא!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 04.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest