דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הנכנס נבדק שבע בדיקות

כל הנכנס נבדק שבע בדיקות

בימינו חכמת הקבלה נפתחה בפני כולם: "בבקשה, הדלת פתוחה!", אבל קיים איזה מחסום בלתי נראה שלא נותן לאדם להיכנס. אתה מתקדם, מתקרב לפתח, והוא דוחה אותך.

אתה כבר כמעט נכנסת, אבל נדחה חזרה. או שאתה מתקרב ופתאום שוכח לאן הלכת, פונה הצידה, מתקרב, ופתאום שוכח ועוסק באיזה שהם דברים אחרים.

זה אומר, שכל מי שרוצה להיכנס נבדק בשבע בדיקות. הוא חייב לעבור את כל הרצונות האגואיסטיים שלו ולהתעלות מעליהם כדי שלא יישארו לו שום חשבונות לעצמו, ובצורה כזאת הוא יוכל להיכנס.

כלומר הדלת גם קודם הייתה פתוחה, העיקר זה לעבור את הבדיקה. הדור שלנו הוא הגרוע ביותר מכל הקודמים, כמו שנאמר, "פני הדור כפני הכלב", לא נשאר לנו כבוד לשום דבר, מזלזלים בהכול. בהשוואה אלינו, האנשים שחיו בזמנים שלאחר חורבן בית המקדש היו אנשים מאוד זכים ומוארים שהשתוקקו מאוד לרוחניות.

אפילו הרב"ש היה אומר לי, שבתחילת המאה ה – 20 הוא עוד ראה את החסידים האחרונים האמיתיים מקוצק. אם בסוף המאה ה – 19 היו מציעים לכל בחור יהודי בכפר יהודי ברוסיה או בפולין ללמוד כדי להשיג את הבורא, אז הוא היה זורק את כל החיים שלו בלי לחשוב והיה מתמסר למטרה הזאת.

גילוי חכמת הקבלה הוא בא במקביל לגילוי הכלים שהגיעו לשכבה התחתונה ביותר של ההתפתחות. הרע התגלה בצורה נוראית ואנחנו לא מסוגלים לתקנו: הגאווה, השנאה, הקנאה התגלו במלואם. ודווקא בדור הזה שלנו מתגלה חכמת הקבלה. והכלים שלנו כבר מסוגלים לעבור את "שבע הבדיקות" ולהיכנס לשער החכמה האמיתית. אבל האיסור על שבע הבדיקות היה קיים תמיד.

הבדיקה הזאת היא דווקא לא על זָכּות הכלי אלא על העביות שלו. בשלוּת הכלי הוא התנאי ההכרחי לגילוי. לכן חכמת הקבלה מתגלה רק היום ולא לפני כמה מאות שנים, כי היה צריך לחכות עד שהכלים ירדו לתחתית של ה"מלכות" הגשמית.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות"", 11.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה מתגלה
מדוע "חכמת הנסתר" יוצאת לאור
מדע נדיר ויקר ערך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest