דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת האמת על יסודות הבריאה

חכמת האמת על יסודות הבריאה

בעל הסולם, "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", סעיף ד'":

"ומזה תשפוט לחכמת האמת, אשר כל החכמות החיצוניות כלולים בתוכה, שהמה שבע נערותיה הקטנות, כנודע, והוא שלימות מין האדם, והמטרה שכל העולמות בשבילה נבראו, כמ"ש אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי.

והיא שעמדה לנו עד היום הזה, להחזיק בחיל וחומה, על חכמת האמת, וכל נכרי וזר, לא יתפרץ להיכנס אליה פנימה, גם לא ישומו בכליהם, לצאת ולסחור עמה בשוק, במקרה החכמים החיצונים כי כל הנכנסים כבר נבדקו בשבע בדיקות, עד שהיה בטוחים מכל חשש וחשד של כלום."

ישנה חכמה שמדברת על היסודות של הבריאה שנמצאת בתוך האדם. היא מסבירה איך האדם יכול לשנות את עצמו כדי לראות את הבריאה בצורתה האמיתית, שנקראת "עולם אין סוף".

בהרגישו את הבריאה, האדם ייפגש עם המקור שלה, עם הבורא, עם הכוח העליון. ואת עצמו הוא ירגיש כ"יש מאין", שקיים רק לשם השגת הכוח העליון הזה.

חכמת הקבלה היא חכמה יסודית, מפני שהיא מדברת על טבע הבורא, על טבע הנברא ועל איך שהנברא משיג את הבורא. הנברא נמצא בהרגשת העולם הזה, בתנאים של צמצום מוחלט של כלי הקליטה שלו, עד כדי כך, שבמקום עשר ספירות: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות, נשארים בו רק חמישה חושים גשמיים: ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש. על ידי עבודה עם חמשת החושים האלה, הנברא משיג את חוקי העולם וקורא לזה מדע, חכמה ארצית, שמתגלה ברצון האגואיסטי.

כל המציאות הנוכחית שלנו שניתנה בהשגה ובהרגשה של העולם הזה, קיימת רק כדי לעלות ממנה להשגת האלוקים, שזו מטרת הבריאה. הנבראים צריכים להשיג את הבורא, כלומר יגלו אותו, יגיעו לדרגתו, לתכונתו. ואף על פי שהחכמים החיצוניים הבינו שלא כדאי לגלות את סודות החכמה לאנשים אגואיסטיים קטנים, כדי שלא יסחרו בה וימכרו אותה, אבל המקובלים לא אסרו על זה. אלא להיפך, הם מסרו את יסודות החכמה לאומות העולם.

כל אחד לומד לפי רצונו, ולכן אפלטון ואריסטו, שלמדו את יסודות הקבלה, פיתחו מהם חכמה ארצית. המקובלים לא התנגדו לזה מפני שזה זירז את התפתחות העולם: גילוי מהיר של הקלקול, של הכרת הרע ושל הצורך לתיקון, עלייה לחכמה אמיתית וממנה הלאה למצב האמיתי, לעולם אין סוף.

מה שאם כן, חכמת הקבלה הייתה יכולה לסתום את ההתפתחות. לכן בעל הסולם כותב, שגילוי מוקדם של חכמת הקבלה גרם להרבה בעיות, בכך שהביא להיווצרות של הרבה מיסטיקות למיניהן. אנחנו לא מילאנו את מה שהיינו צריכים למלא, ולכן אנחנו נצרכנו לעבור במקצת בדרך של ייסורים, כאשר חכמת הקבלה התגלתה טרם זמנה. אם היינו מתנהגים אחרת, אז תוכנית הבריאה הייתה יכולה להיות יותר נעימה.

למרות שהגילוי המוקדם של חכמת הקבלה הביא לכמה צרות לעם ישראל, היום אנחנו כבר נמצאים בפתחה של הגאולה הסופית. ומהיום רק בנו תלוי התיקון שלנו והגילוי של עולם האמת. לכן חכמת הקבלה נפתחה לכולם.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות"", 11.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כל הנכנס נבדק שבע בדיקות
כל דרכי הידע מובילות לחכמת הקבלה
למה היה קיים איסור על לימוד חכמת הקבלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest