דף הבית / המשבר ופתרונו / כל הדרכים מובילות לאדם

כל הדרכים מובילות לאדם

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר": "ועוד הרבה יותר מזה, כי אין גאולת הגוף בלי גאולת הנפש. וכל עוד, שרוב בני הארץ שבויים בתרבויות הזרות של האומות, ואינם מסוגלים כלל לדת ישראל ותרבות ישראל, הרי גם הגופות שבויים תחת הכוחות הנכרים. ומבחינה זו, נמצאת עוד הארץ בידי הנכרים."

עד שכולנו, כלומר העם היהודי, לא נתקן את עצמנו, שזה אפשרי רק על ידי חכמת הקבלה, אז ההימצאות שלנו בארץ הזאת תהיה זמנית ולא בטוחה. וחוץ מזה, אנחנו לא נוכל להשפיע ולעזור מכאן לכל העולם, להביא את הידיעה הברורה והנכונה על תיקון העולם הנרצה.

אין מה לצפות לשינויים לטובה בכלכלה, בפוליטיקה, ביחסי האנוש, בתחום המשפחה, התרבות, החינוך, בשום דבר, אם אנחנו לא נממש את התיקון שמוטל עלינו ולא נרים את הנשמות. קודם צריך לתקן את הנשמות, ורק מכאן יבוא גם התיקון של הגוף. וסדר העדיפויות הזה חייב להיות ברור לנו.

ולכן חייבים להתפנות מכל העסקים המדומים ולעסוק רק בהפצת חכמת הקבלה. בלי זה אנחנו לא נצליח בשום דבר.

היום כולם מפחדים מהאיום הכלכלי, יבוא תורו של האיום הביטחוני וכולי. בכל מקרה, רק הפצת חכמת הקבלה יכולה לעזור לנו, כי בעזרתה מתוקנת הנשמה ומזה נובע גם תיקון הגוף.

אנשים לא מבינים ולא תופסים את זה בעצמם, אבל אנחנו צריכים לדעת את זה. ולכן, אין שום דבר חשוב יותר מאשר הפצת חכמת הקבלה בצורות המקובלות על כולם, המתאימות לכל המגזרים שבעם, או שזו חכמת הקבלה עצמה או ה"יישומים" שלה בתחום החינוך, הכלכלה, אולי הפוליטיקה וודאי גם בתחום החברתי.

אין לנו פשוט יותר במה לעסוק מלבד הפצת שיטת תיקון האדם. כי למעשה לא צריך לתקן את הביטויים החיצוניים כמו: החברה, הכלכלה, התרבות, ואפילו לא החינוך, אלא דווקא את האדם. זה המסר, זו הפנימיות של הגישה שלנו.

אף אחד אינו חושב על כך, אינו רוצה בכך ואינו מבין זאת, אבל אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ולהסביר את העיקרון הזה בכל האמצעים האפשריים. צריך להביא לידיעת האנשים, שללא התיקון הפנימי של האדם עצמו אנחנו לא נצליח לתקן שום דבר, מאחר וכל יתר המערכות יכולות מעתה לתפקד בצורה תקינה, רק אם "האדם המתוקן" יפעיל אותן. באיזו צורה אחרת אני יכול להפעיל כלכלה חדשה, חינוך חדש, אם לא על ידי האדם החדש?

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 14.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקרי התנועה הרוחנית
מערכת שזוללת את עצמה
עם "לא מהעולם הזה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest