דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שורש משותף של שני עמים

שורש משותף של שני עמים

שאלה: מהו השורש הרוחני לקיומם של שני עמים, היהודים והערבים, בארץ ישראל?

תשובתי: השורש המשותף שלנו זה אברהם אבינו. האסלאם לא שייך לעבודה זרה ואפילו במובן ה"עממי" הקרוב ליהדות. המוסלמים לא משתחווים ל"פסל ולדמות", ובכלל בשתי הדתות הללו יש דמיון רב. הם מתייחסים באופן זהה לכוח העליון, רק שבאסלאם זה נקרא "אללה" וביהדות "הקב"ה". בשני המקרים לא מדובר על שמות, אלא על כינויים לכוח העליון.

מה שנוגע לעימות הנוכחי, הוא נובע מהזמנים של השליטה התורכית והאנגלית בארץ הזאת. דווקא אז השלטונות יזמו חיכוכים ומריבות. זה היה העיקרון של הדיפלומטיה האנגלית, ניצול של מריבות בין שני העמים. האם באפריקה היום לא קורה אותו הדבר?

שאלה: האם אני, כתלמיד מחו"ל, צריך להיות מודאג ממצבה של מדינת ישראל בעולם?

תשובתי: אנחנו צריכים לדאוג להפצת המסר שלנו. מתוכו האנשים יבינו שכדאי לשמור על החלק הזה, מפני שהוא חשוב עכשיו מבחינה רוחנית. ה"שורש" הרוחני נוגע כאן ב"ענף" הגשמי.

בכללות, אפילו שהעולם שלנו הוא התחתון ביותר, אנחנו צריכים גם כן להגיע בו לציור של הגאולה השלמה. כל "שורש" רוחני חייב להגיע ל"ענף" הגשמי שלו. לזה מובילה כל ההיסטוריה בת אלפי השנים, כולל מלחמת "גוג ומגוג" שמתרחשת עכשיו, ונקווה שתעבור מהר ורק ב"שטח" הרוחני.

כי בעולם כבר מתגלה מגמה של עלייה. אנחנו קיבלנו את השיטה, ואם אנחנו נצליח במקצת להעלות את העולם, אז אנחנו נעביר את כל האירועים למישור הרוחני.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 13.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
את מי מושכת ארץ ישראל?
הם לא צריכים שלום
דוגמא לעולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest