דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / כל אחד רשאי להיות בספק

כל אחד רשאי להיות בספק

מיכאל לייטמן

שאלה: חוכמת הקבלה בונה חלק מנימוקיה על בסיס ציר כרונולוגי, על אי-אילו מספרים שמתייחסים לקיום ציביליזציה בבלית לפני כמה אלפי שנים, על תאריך לידתו של אדם הראשון .

לא ברור כיצד זה מתיישב עם עבודות מחקר של מתמטיקאים מודרניים בני זמננו, שמעמידים בספק תאריכים מקובלים של אירועים, שכביכול הרבה יותר קרובים אלינו (פירמידות מצריים, למשל, תוארכו לפי מחקרים אלו ל 11-14 אלף לספירה, על פי התאריכים של כוכבי לכת המצוירים עליהן). לפיכך, לא יתכן שהאגואיזם יכול היה לגדול ולהצטבר במשך 2000 שנה.

חוכמת הקבלה היא המשך של המדע ואפילו מעל לעולם שלנו, לעולמות רוחניים, אבל ביסודה היא נשענת על מדע של העולם הזה, על היסטוריה וכרונולוגיה. ואם כרונולוגיה משתנה באופן קיצוני בחישובים, אז גם אפשרי – שהמקובלים טעו בתיאורם של מאורעות היסטוריים (תאריכי לידת אדם הראשון ומקובלים אחרים).

תשובתי: עד עתה, כל מה שהועמד כביכול בספק מהכתוב בתנ"ך לא הוכח כשגוי. בסיכומו של דבר אמיתות ההיסטוריה שמתוארת בתנ"ך הוכחו שוב ושוב. לוח השנה התנ"כי מתחיל מאדם, היינו מתחילת תיקון האדם בעולם הזה, ומסתיים בגמר התיקון הכללי של כל האנושות, במשך 6000 שנה.

כל מה שקרה בשנים שעברו עד כה, 5769 שנים, התגשם ועבר כמתוכנן (עד כמה שידוע לנו, המקובלים). בספר הזוהר נכתב עוד לפני 2000 שנה על זמננו זה, (שנת 1995), כזמן שבו יתגלה ספר הזוהר לאנושות – וכך קרה! יש הרבה דברים בעולם הזה שעדיין לא ידועים לחכמינו.

יחד עם זאת, כל אחד רשאי להטיל ספק על כל דבר המתרחש בעולם. זו זכותו של המדען.

ידיעות קודמות בנושא:
מסתורין ותעלומות…
עדיין לא ידוע לחכמים שלנו …
ידיעות נוספות במדור: חושבים מדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest