שיעור וירטואלי 16.08.09

מיכאל לייטמן
להורדת השיעור: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

להלן תקציר השיעור הווירטואלי מתאריך 16.08.09. נושא השיעור: מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזהר", (שיעור 10):

ספר הזוהר, הבסיס של חוכמת הקבלה, שונה מהמקורות הקבליים האחרים בעומקו ובחשיבותו. תע"ס (תלמוד עשר הספירות) מתאר את מבנה העולמות העליונים, לעומת זאת התורה מעבירה את הידע הרוחני בדימויים של העולם שלנו. וספר הזוהר מתאר את שני העולמות האלה יחד. בזה הוא יחיד ומיוחד.

האדם שמוכן לקרוא את ספר הזוהר מבין, שכאשר מדובר באובייקטים של העולם שלנו, הכוונה היא לכוחות העליונים, כלומר, מדובר על כוחות, תכונות פנימיות שבאדם עצמו, שהוא צריך לגלות. בזמן הקריאה האדם מתחיל להרגיש את הכוחות האלו, מתחיל לחוש פעולות רוחניות שונות, הוא מרגיש איך ספר הזוהר "מצלצל" בו, מעורר את "הזוהר הפנימי".

תיקון העולם מתרחש לאט-לאט, במשך 6000 שנה. לפי החוק של "ערך הפוך אורות וכלים", הראשונים שעוברים את התיקון הם הכלים העליונים (רצונות אגואיסטיים קטנים) בעזרת האורות הנמוכים. ואחר כך הם מתקנים את הכלים התחתונים (רצונות אגואיסטיים גדולים) בעזרת האורות הגבוהים.

בגלל שהכלים האגואיסטיים ביותר עוברים את התיקון בסוף האלף השישית, העולם בימינו עובר מצבים מאוד קשים, מלאי רוע, עוינות ושנאת חינם. אך מצד שני, דווקא התיקון של הכלים האלה מושך לפרצוף הכללי של העולם שלנו את אור הנשמה – אור חכמה, האור שמביא לאנושות את ההבנה הרוחנית וההארה. לכן הדור הנוכחי, בניגוד לדורות קודמים לו, משתוקק להבין את המציאות העליונה ולהיות מסוגל להשיג אותה!

כשאור נשמה מגיע לעולם, במערכת הנשמות נוצר מצב מיוחד, שנקרא "משיח" (מלשון למשוך). זה אומר שתחת השפעתו של אור נשמה נוצר כוח ש"מושך" את האנושות מתכונת הקבלה לתכונת ההשפעה.

שיעורים קודמים על פי המאמר:
השיעור הוירטואלי 09.08.09
השיעור הוירטואלי 02.08.09
שיעור וירטואלי 26.07.09
רשומות נוספות במדור: לימוד חכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest