דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד הוא הנציג של האנושות כולה

כל אחד הוא הנציג של האנושות כולה

שאלה: כיצד אפשר להגיע לתיקון, אם יוצאים מתוך השפעת הקבוצה ומיד נופלים לקיום הבהמי?

תשובתי: הקבוצה חייבת לעזור לאדם. יתכן שאני נמצא בירידה כזאת שאיני מסוגל בעצמי להתחבר לקבוצה, מרגיש שנאה ודחייה ממנה, מזלזל בחברים.

אבל אם יש לי קבוצה שבה אני השקעתי קודם מאמץ, אם השתדלתי להנהיג בה סדר נכון שכולם יעזרו לכולם וירימו מיד את מי שנופל, אז גם לי ידאגו כשאני אפול.

שאלה: מה לעשות כדי שכוח הקבוצה לא יעזוב את האדם?

תשובתי: בלתי אפשרי שהאדם לא יתנתק אף פעם מהעבודה, לא ישכח את החברים ולא יקלל את כולם כולל הבורא, שלא יחשוב שהוא כלום וגם כל היתר הם אפסים. אתה חייב לעבור את כל המצבים, אתה לא תצליח לעבור את הדרך הזאת בצורה חלקה מבלי להרגיש את כל זה.

אתה חייב להיטמע בתוך האגו שלך, להרגיש אותו ולעבור את כל ההבחנות. ואחר כך אתה מתחיל להתכלל עם האחרים, הגלוּת חייבת להיות ארבע מאות שנה, ארבע דרגות שחייבים לעבור בתוך הרצון לקבל. אחרת לא יהיה לך מה לתקן, איך תגיע לפסגה?

אתה ניצב לפני "הר סיני" ואתה תצטרך להתעלות מעל כל השנאה ("הר סיני") הזאת כדי להגיע לבורא. אל תפחד. אם יש לך מורה, קבוצה, לימוד, חיבור כללי, הפצה, אז אין לך ממה לפחד. אבל אם חסר לך גורם כלשהו, זאת כבר בעיה. מפני שבסוף כל התהליך צריכה להיות מטרה, והיא, לגרום נחת רוח לבורא. זה בלתי אפשרי אם אתה לא תחבר ביחד את כל המרכיבים, תעשה מהם יסוד להשפעתך לבורא.

שאלה: הרצונות כל הזמן גדלים. האם הם יתוקנו בפעם אחת או שהתיקון נעשה בצורה הדרגתית, מנה אחרי מנה?

תשובתי: התיקון נעשה בצורה הדרגתית במנות קטנות. אנחנו מתקדמים לתיקון בהדרגה, כי קשה לנו להסכים עם השינויים האלה, אנחנו לא מסוגלים לבצע אותם בפעם אחת. וחוץ מזה, חייב להיות שילוב בין רגש ושכל שחייבים לתקן אותם ולקשור אותם זה לזה.

עלינו לעבור את כל זה ביחד. כדי להגיע ל"מלכות", אתה חייב לחבר גם את ההיסטוריה, את ההתפתחות הפנימית שלך וגם את כל הנשמות שהיו קיימות לפניך. אתה חייב לעבור את כל התהליך שבסופו אתה הופך לשליח שמייצג את כל הרצון הענק, בלון ענק עם נקודה אחת למעלה, שזה אתה שמחבר את כל הכלי עם הבורא.

אתה הופך להיות הנציג של כל האנושות, וזאת הכוונה שאתה מתקן את כל ה"מלכות" מצידך, כלפיך. וכך כל אחד עושה. כך כל אחד מצידו רוכש את כל ה"מלכות". כל נשמה משיגה את כל הבריאה מסופה ועד סופה.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 06.04.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest