דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קווים יותר ויותר ברורים של השפעה

קווים יותר ויותר ברורים של השפעה

שאלה: מה זה אומר, לבקש עזרה מחברים?

תשובתי: עזרה יכולה לבוא רק לכיוון החיבור, כאשר כולם משתוקקים להשיג כזאת צורת חיבור שבה תהיה השפעה הדדית מרבית זה לזה למען גילוי הבורא.

אנחנו משתדלים ליצור יותר ויותר קשרים בינינו, בכך שמנסים בכל מיני צורות, וה"מצרים" עוזרים לנו, בזה שמראים איזה קשר הוא נכון ואיזה לא. הם מראים לנו את השגיאות שלנו, את אותם המקומות שבהם התחברנו בצורה לא נכונה, לא השגנו חיבור הדדי.

באופן כזה הם מקדמים אותנו, זה נקרא שפרעה קירב את בני ישראל לאבינו שבשמים. כך אנחנו כל הזמן מחפשים מה צריכה להיות תכונת ההשפעה האמיתית. אנחנו לא מסוגלים לגלות אותה, אבל פונים בבקשות, בתפילות, בצעקות, בזה שעושים בירור בינינו לבין הבורא, עד שלבסוף מבררים.

אבל אנחנו חייבים למצוא את זה בעצמנו. ישנה עזרה, הארה מלמעלה, במידת היגיעה שלנו. אבל אנחנו לא יכולים לקבל את הגילוי הזה בחינם, כי אז אנחנו לא נרגיש שום דבר. הוא חייב לבוא כתוצאה מהמאמצים, החיפושים והבקשות שלנו. הכול צריך קודם כל להתחיל מהדחף העצמי שלנו, מ"התעוררות מלמטה". ואם אנחנו מתחברים עם האחרים בצורה שמתאימה לגילוי הראשון, אז זה קורה ומביא אותנו לגאולה.

כל פעם אנחנו צריכים לחפש את צורת ההשפעה הבאה, יותר ויותר מתקדמת, כדי למצוא את הבורא בצורה יותר ויותר ברורה, מוארת, בולטת. וצורת הבורא, זה אנחנו בעצמנו. וצורת ההשפעה שאותה אנחנו מגלים בינינו, זה האור. עכשיו אנחנו לא רואים את זה ולא מרגישים, אבל אחר כך האור הזה יחזיק אותנו.

ובתוך האור הזה אנחנו מגלים את מחשבת הבריאה, התכונות של העליון. כך אנחנו בונים תשתית לגילוי שלו שנקראת "שכינה". צורת ההשפעה עם המשימה שלה נקראת "בורא". הבורא מתלבש בנברא. נברא, זה "פרצוף רוחני" שנבנה כתוצאה מהחיבור שלנו. לכן נאמר, שאנחנו עושים את הבורא, שנקרא "בוא וראה".

שאלה: אז איפה כאן הבקשה לחברים לעזרה?

תשובתי: הבקשה צריכה להיות הדדית, זה נקרא "ערבות". היא צריכה להתכלל בהשפעה הדדית. הכול מכוון לכיוון אחד. ערבות, זה המאמצים המשותפים כדי להשיג את צורת הבורא והתכונות שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
צ'אק!
פרעה נראה רק ממרכז הקבוצה
העבודה בגלות מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest