דף הבית / משבר עולמי / כלכלה של עתיד אומלל

כלכלה של עתיד אומלל

קראתי מאמר של חוקר, השואל איך אפשר לחיות בעולם שבו רובוטים החליפו את האנשים, ואת ההכנסות כמובן שמקבלים בעלי הרובוטים, באופן בלעדי?

לאנשים נשאר רק לשרוד, לבצע עבודות מזדמנות, צדדיות, שיפוצים, שליחויות, וגם זה מוטל בספק. העולם מתגלגל לכלכלה של צריכה משותפת.

הוא מספר גם, שיש תוכנה חדשה המאפשרת לפרק כל עבודה למשימות קטנות וכך התשלום יורד, בנוסך לכך שישנה תחרות גדולה על כל תפקיד, קטן ככל שיהיה. העובדים נבחרים באופן אינטראקטיבי ומוערכים על פי איזה מין מדד רייטינג שמוקצה על ידי המערכת. את ההכנסה העיקרית מקבלים הבעלים של התוכנה, והשארית הולכת לאלו שעשו את העבודות לפי ההזמנה.

החוקר מביא לדוגמה, את הפורטל Mechanical Turk, השייך לתאגיד Amazon, המהווה שירות תעסוקה שמציע למחפשי עבודה שכר מינימלי עבור עבודה יומית משעממת. התשלום נעשה עבור עבודות שהמחשבים אינם מסוגלים לבצע.

מהות העבודה לפי הזמנה מהווה חזרה לתשלום בקבלנות, שהיה נפוץ לפני יותר ממאה שנה. דווקא בשכר הקפיטליזם לעובדים לא הייתה שום השפעה על המעבידים, עבדו קשה עד מאוחר, לא היו להם זכויות משפטיות והם היו אחראים עבור כל הסיכונים. יחד עם זה פורטל התעסוקה מטעם Amazon מצהיר, שהוא מהווה שירות שמחבר את הקונים והמוכרים, אבל אינו נושא באחריות עבור היחסים ההדדיים שלהם.

שירותים מסוג זה הופכים לאטרקטיביים עבור אנשים שמחפשים הכנסה נוספת, והזדמנות כזאת נראית להם מושכת, בהתחשב בכך שרמת השכר בכלכלה אינה משתנה ב-30 השנים האחרונות, ואת כל הרווחים הפיננסיים מקבלים באופן בלעדי האליטות. כך אנחנו חוזרים בהדרגה למאה ה-19…

 

ואני שוב נאלץ לחזור על כך שללא איחוד וחיבור של בני אדם על ידי החינוך וההשכלה האינטגרליים, הם ינצלו באופן חסר טעם והיגיון ובצורה אין סופית זה את זה, עד שיחזרו לתקופת האבן. הוכנו עבורנו ייסורים אשר יראו לנו את המוצא מאותו המבוי הסתום שאליו מכניס אותנו האגו. אבל זוהי דרך של ייסורים.

ישנה אפשרות גם של דרך האור, לעורר ולהזמין את כוח התיקון על ידי האיחוד שלנו בחינוך האינטגרלי. ברגע שנתחיל ליישם אותו, מיד נגלה את התכונה הנפלאה שלו בכל ההיבטים של חיינו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest