דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / כלכלה או משהו גדול יותר?

כלכלה או משהו גדול יותר?

מה שהכלכלנים, הפוליטיקאים, הסוציולוגים ומדעני המדינה מכנים היום "משבר", הוא למעשה לא משבר. המשבר האמיתי מתחיל כאשר האדם מרגיש שהוא חייב למצוא תשובה, אחרת הוא אבוד. המקובלים כתבו שהמצב הזה יגיע ואז נצטרך לגלות את שיטת האיחוד והערבות ההדדית, וכן להעביר אותה לכל העולם. וזה כל ייעודו של עם ישראל.

לכן כל העולם מאשים את היהודים בכל הצרות. אנחנו נצטרך להסביר, בראש ובראשונה לעם היהודי, שאנחנו חייבים להגיע לערבות הדדית, ובלעדיה לא נפתור אף בעיה. אין בכוחנו להתקיים בשום צורה הגיונית, זה אפשרי רק מעל לטבע, בערבות הדדית. לזה דוחף אותנו המצב הנוכחי, והעם מתחיל להרגיש את זה.

גל המחאה, שעדיין לא הסתיים הוא במהותו תגובה לצורך הפנימי לעשות משהו עם עצמנו. העם דורש צדק חברתי, מגורים, העלאת משכורות, ועוד הטבות שונות, אך למעשה, זה לא בדיוק כך. לא במקרה פרופ' טרכטנברג אמר שמאחורי הדרישות האלה עומד רצון לפיצוי פנימי, לא כספי. בדרך כלל מה שבאמת חסר לנו הוא מילוי פנימי, ולא רווחה חומרית. בסופו של דבר, על פי דבריו של טרכטנברג, חסר לאנשים אהבה, איחוד.

וזה נכון. אם נתבונן בחוקי הטבע, נוכל לראות שרק זה מה שנדרש מאיתנו. הרי המשבר הנוכחי הוא גלובלי ואינטגרלי. במילים אחרות, אנחנו מגלים שאנחנו מחוברים בינינו, תלויים זה בזה ומקושרים בקשרים אינסופיים, טכנולוגיים, וירטואליים, מסחריים ואחרים, והקשרים הללו כל כך חזקים, שכבר לא ניתן לקרוע אותם. התלות ההדדית שלנו הפכה באמת לטוטאלית.

אנחנו קשורים זה לזה, שונאים זה את זה, מרגישים חוסר ביטחון וחוסר אונים. אנחנו מסה של שבעה מיליארד בני אדם, שנוהגים זה כלפי זה בצורה נוקשה, יומרנית ואכזרית. לא רואים לזה סוף. בכל רגע הטבע "דוחס" אותנו יותר ויותר, ואנחנו כבר לא יודעים לאן לברוח ממנו. אנחנו כמו זוג נשוי, ששונאים זה את זה, אך בינתיים אינם יכולים להתגרש ומוכרחים לחלוק ביניהם את אותם ארבעה קירות.

כך אנחנו מרגישים היום את המציאות. המקובלים כתבו שזהו מצב נפלא, שבעם ובעולם מתגלה סוף סוף הצורך למצוא פיתרון כלשהו לבעיה. בראש ובראשונה, פיתרון כלכלי, שבו תלויים החיים הגשמיים שלנו. הטבע מתחיל מהדברים הבסיסיים, ודוחף אותנו לאיחוד. בסופו של דבר אנחנו נצטרך להתאחד, רק כדי להינצל, כפי שבעבר בני ישראל נאלצו להציל את עצמם מרעב במצרים. אותו התהליך בדיוק חוזר על עצמו בימינו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה באכזיב, 01.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
ההיסטוריה חוזרת
תוספת פתאומית
הערבות היא התשובה לקריאת הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest