כך זה יהיה

שאלה: האם בשלב כלשהו יגיע זמן כזה, שאת השכר יקשרו לצרכים של העובדים ולא לתוצאה, כמו אצל קארל מרקס: "לכל אחד לפי צרכיו"?

תשובתי: כך זה יהיה. אבל זה יקרה כאשר האדם יסתפק רק בצרכים החומריים הנורמליים, ללא שום מותרות. הוא כבר לא יקבל סיפוק מהמחשבה שיש לו מפעלים ועסקים, הרצון הזה ייעלם מבפנים.

למצב כזה אנחנו צריכים להגיע, ולכן, או שאנחנו צריכים לחכות לו או לחנך את העָם. בעזרת חינוך אינטגרלי אנחנו מזרזים את התנועה ועוברים מהר את השלבים האלה, אך לא מוחקים אותם, כמו שפעם רוסיה ניסתה לעבור מצמיתות לסוציאליזם, תוך עקיפה של הקפיטליזם. ולכן עכשיו היא חווה כזאת חזרה לאחור.

המצב הבא של האנושות זה אספקה של הרמה החומרית הנורמלית, וכל השאר, זו רק התפתחות רוחנית.

מקסימום 10% מכלל האנושות יעבדו לאספקת כל הנחוץ לה: מזון, ביגוד, בניית בתים וכולי. ואת כל השאר ניתן לכנות בשפה המודרנית כמובטלים. הם יעסקו בקירוב שלהם עם החוק האינטגרלי של הטבע ויחד עם זה כל הזמן ירגישו בתוכם חללים ומילויים חדשים גדולים. הם יעברו בהדרגה לקשר וירטואלי ביניהם, ירגישו את הנואוספירה, יפתחו בתוכם הרגלים אחרים לגמרי, הרגשות ורגשות פנימיים. לא יהיה להם צורך בטלפונים, פלאפונים, מודמים ושאר קשרי מחשב. הם יהיו מקושרים ביניהם באופן פנימי.

זו לא טלפתיה, שאנחנו מתארים לעצמנו כמשהו על טבעי. זהו חוש נוסף שיתפתח בנו תחת ההשפעה של שיתוף פעולה הדדי אינטגרלי בינינו.

כי אנחנו מהווים מערכת אינטגרלית יחידה, רק שלא מרגישים את זה. בטבע הכול בהכרח מקושר הדדית עם הכול, אבל החוקים האלה הם מחויבים בדרגות הדומם, הצומח והחי. ואילו בדרגה שלנו הם צריכים להיות הכרתיים. ואז אנחנו נרגיש את כל היקום, מסופו ועד סופו, נרגיש בפנים איך הוא נושם וחי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 3, 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בעד רעיון או בעד כסף?
שקיעתה של צריכת יתר
סנונית ראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest