אהבה בלי אשליות

laitman_2010-12-12_9523.jpg

בעל הסולם, "הקדמה לתע"ס", אות פ"ז:

"הנה זה לא יצוייר לאדם כלל, בטרם שיזכה להשגה שלימה וברורה ומוחלטת, בהשגחת שכר ועונש, דהיינו, הזכיה של מדרגה א' של גילוי פנים, המגיעה לו לאדם, ע"י פקיחת עינים בתורה, כנ"ל.

ואין צריך לומר ל"אהבה", שענינה לגמרי מחוץ לגדר יכלתו, להיותה תלויה באבנתא דליבא, ושום יגיעה וכפיה אינה מועילה לו כאן."

ברור שלא מספיק מה שמספרים לך ומה שנראה לך. לפעמים יש לאדם דמיונות, כאילו שהוא כבר גילה את האהבה ואת האין סוף. זה קורה לכל אחד בדרך. אז כיצד מבדילים בין אשליות כאלה למציאות? כיצד בודקים האם זה באמת גילוי רוחני?

גילוי, זאת אומרת, שהאדם רכש את תכונת ההשפעה. הוא בודק את עצמו ורואה שהוא נמצא באהבה לנבראים, לקבוצה, הוא רואה שדווקא בתוך הקבוצה בזכות הקשר בין החברים הוא מגלה את הבורא, את תכונת ההשפעה שמתלבשת בו. ויחד עם זאת, הוא מרגיש שהוא מתעלה מעל האגו שלו, מעל הרצון לקבל שלו, שומר על קשר עימו, אך מבחוץ.

מעכשיו אדם כלול משני חלקים:

  • הגוף הקודם, שזה אגו, הרצון להנות.
  • הגוף החדש, זה הרצון להשפיע עם כוח ההשפעה שטמון בו, והוא ה"נשמה" של האדם. מעכשיו הוא חי בה ורוצה לפתח אותה.

שני החלקים האלה דומים לדיפול, קיימים כשלם אחד ואינם יכולים להסתדר אחד ללא השני. אפשר להשוותם למשקולת יד, האדם מרגיש שהוא נמצא בין שני החלקים שלה, בין שני הקצוות ומביא אותם לשיווי המשקל. בהתחלה הוא מבטל פעם אחר פעם (X) חלק מסוים ומחזק את החלק השני. כתוצאה מכך, חלק שמאל מקבל תוספת כוח, הכבדה, שבהתאם לכך יש צורך להגדיל שוב ושוב את כוח ההשפעה. בסופו של דבר, עולה חשיבותם של שני החלקים, והאדם מתקדם בעזרת דריכה פעם על רגל אחת ופעם על הרגל שנייה, משמאל מתווסף הרצון ומימין עולה ההשפעה.

כתוצאה מהמאמצים האלה האדם מגיע לגילוי שמתממש באמצע, בזכות "עביות" הרצון וה"זכות" שלו.

והאדם גם מבין שכדי לגלות משהו הוא זקוק לחלק התחתון, הרצון שלו, ההתנגדות. הוא מתחיל להעריך את ההתנגדות הזאת, כי בעזרתה הוא מקשר עביות עם הרצון להשפיע ומתוך שתי השכבות האלה הוא בונה "מסך" שעליו מופיע הציור הרוחני.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 09.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נכונות לאהוב
הדהודים של אהבה
איך אפשר לעמוד בפני האהבה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest