דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כיצד מהחומר הדומם נולד אדם?

כיצד מהחומר הדומם נולד אדם?

laitman_75_70.jpg

שאלה: בשביל מה נבראו חמשת העולמות, הפרצופים והספירות עם מספר אין-סופי של פרטי פרטים?

תשובה: האור של עולם אין סוף צריך להתלבש בכל המערכת. אותה המערכת נחלקת להמון מדרגות וחיבורים אפשריים, בכדי להשפיע על הרצון ליהנות, שבפני עצמו הוא פשוט חומר ולא יותר.

לחומר בפני עצמו אין שום צורה, כל הצורות שיכולות להיות בו, מוטבעות על ידי האור. האור קובע את כל התוכנית ההתפתחותית של החומר בכך שהוא מחלק אותו לחלקים ונותן לו כל מיני צורות: גברי ונשי, גבוה ונמוך, מיני צבעים ומיליוני תכונות.

החומר של הרצון הוא ביסודו הומוגני לחלוטין, אבל אז מגיע האור העליון ומבצע בו כל מיני שינויים. בדומה לגנים שקובעים את התפתחות הגוף, כך הודות לאור, מהחומר ההומוגני מתקבלים חלקים עם תכונות מנוגדות לחלוטין, המשלימות זו את זו.

החלוקה החשובה ביותר שהאור מבצע בחומר, זו החלוקה לחלק הגברי ולחלק הנשי (חיובי ושלילי). לאחר מכן החלקים הללו יכולים להתחבר ביניהם, ומתוך החומר מתהווים חיים.

כיצד זה מתאפשר? מפני שלאחר החלוקה הזו, בתוך החומר עצמו נוצרת הידמות לבורא ולנברא. בחיבור שני החלקים, הגברי והנשי, כבר ניתן להבין מה מסמל את הבורא, ומה מסמל את הנברא. נוצר מודל שבתוכו האדם מתחיל לחשוב על כך. בתוך עצמו, האדם מתחיל להיות מורכב מכל החלקים שקיימים בבורא, ומכל החלקים שקיימים בנברא ביחס לבורא המהווים ניגודיות לבורא.

עם שתי המערכות האלו שנמצאות בתוכו, האדם מתחיל את עבודתו – קו שלישי, המאפשר לו להידמות לבורא על בסיס חופש הבחירה שלו. את כל זה יוצר האור, המגיע דרך חמשת העולמות, על ידי העבודה שהוא עושה על החומר.

בחומר הדומם עצמו אין שום דבר, הוא אינו מסוגל אפילו לבצע תנועה אחת באופן עצמאי. צריך מלכתחילה לבנות בו יכולת להגיב ולהרגיש את כל אותן התכונות הכלואות בתוך האור. איננו מבינים את העבודה שהבורא מבצע על החומר ההיולי שלנו. אור, השפעת הבורא, צריכה לעבור דווקא דרך כל מערכת העולמות, כדי ליצור מאותו החומר חסר הצורה שאינו ראוי לכלום – הידמות מלאה לבורא.

מתוך שיעור על ההקדמה לספר הזוהר, 01.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כיצד להחיות את האבן?
בריאת "האדם"
לעבור מקטר האבולוציה למטוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest