דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יתרון האור – מתוך החושך

יתרון האור – מתוך החושך

הדרך הרוחנית שלנו מתחילה מהעולם הזה. מכאן אנחנו מתחילים בהדרגה להשיג את הטבע של העולם הזה, את טבע הנברא, הרצון לקבל וליהנות. חלק מהרצון הזה אנחנו רוכשים בדרך ההתפתחות הטבעית בתוך האגואיזם הגשמי מדור לדור. ולאחר מכן, אנחנו ניצבים בפני הצורך לקבל תענוג בדרגת האדם. את דרגות הדומם, הצומח והחי אנחנו משיגים כשאנחנו מתפתחים בהן, אך את דרגת האדם אנחנו יכולים להשיג רק כשנעמוד מול הבורא.

וכאן מתחילה העבודה הרוחנית: בהתאם לאור ולתכונות שלו, אנחנו צריכים להשיג את התכונה הטבעית שלנו, הרצון לקבל, לפי העיקרון: "יתרון האור – מתוך החושך". שתי התכונות הללו מתפתחות בנו בשווה, פעם זאת ופעם זאת, מה שנקרא: בעליות וירידות.

זה קורה באופן הבא: האדם מקבל רצון, דחף למשהו בלתי ידוע. לאחר מכן, מביאים אותו לקבוצה, ללימוד. כאן הוא ניגש לבצע פעולות, שאת משמעותן הוא בעצמו בינתיים אינו מבין, אך הן מזמינות עליו הארה מועטה. והוא מתקדם. גם בשלב הזה קיים המבנה של הוי"ה, והאדם מתפתח בו בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר שבמדבר.

עם הזמן הוא מתחיל להגיד, ואחר כך אולי קצת לשמוע, שצריך לרכוש את תכונת ההשפעה. הוא מתחיל לשחק בזה, כמו ילד. ועל אף שזהו רק משחק, זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת": האדם כביכול מתעלה מעל השכל והדעת שלו כאילו הוא רוצה בהשפעה, ומדבר כאילו הוא רוצה באהבת הזולת.

על אף שזה "כאילו", הוא פועל יחד עם הקבוצה, ומתפעל מהחברים בזכות הקנאה, התאווה והכבוד. הוא מדבר על תכונת ההשפעה, נכלל מהרעיון הזה ומזמין על עצמו את המאור המחזיר למוטב. האדם אינו יודע כיצד באמת עובדת ההשפעה הרוחנית, אך המאור פועל עליו, וכך האדם משתנה לאט לאט.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רק האור יעלה אותי
אדם או חיה מלומדת?
דרגה בתולית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest