דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק האור יעלה אותי

רק האור יעלה אותי

העבודה בקבוצה לוקחת זמן רב, אך האדם יכול למדוד בערך עד כמה הרצון להשפיע נעשה קרוב אליו יותר, מובן לו יותר, מוחשי יותר ונחוץ יותר. האדם מתחיל להבין שבעצם לכך עליו להגיע, שההשפעה היא היא הרוחניות ושהבורא הוא כוח ההשפעה והאהבה. וכנראה שהכוונה האלטרואיסטית "לשמה", הניתוק מעצמו, זאת המטרה.

האדם עדיין אינו יודע מה זה ועדיין אין מודע לכך שהוא באמת מסוגל להשיג את זה. ודאי שהוא אינו רוצה בכך, ובכל זאת, מתוך המשחק הוא מתחיל להתייחס להשפעה יותר ויותר ברצינות.

כך אנחנו גדלים, בדומה לילדים. בהתחלה הילד משחק כאילו הוא מבוגר, ולאחר מכן הוא מתבגר בהדרגה ואנחנו כבר צריכים להתייחס אליו כאל גדול, כאל אישיות בפני עצמה שכבר קיימת עם הרצונות שלה, כאל אדם.

אם כן, על אף שהטבע שלנו הוא הרצון לקבל, אנחנו מתחילים לשחק כאילו אנחנו משפיעים, ובכך אנחנו מושכים את האור המחזיר למוטב. האור מביא אותנו למימוש, לרצון להשפיע. ואז אנחנו מבינים שכל התהליך הזה נעשה על ידי כמה גורמים. אנחנו לא כל כך מודעים לעוצמה שלהם, וגם זה נעשה בכוונה, כדי שלא נברח מהם.

הסביבה היא אותה המלכות דאין-סוף, אותה מערכת הנשמות. ככל שאנחנו מחשיבים יותר את הסביבה, כך אנחנו מגלים ביתר בירור את ההתכללות שלנו במערכת. בכל כוחותינו אנחנו משתתפים עם החברים. הרי לעולם לא נוכל להעלות את עצמנו בכוחות עצמנו, אלא רק על ידי הכוח מבחוץ, כוח האור שהאדם מושך דרך הסביבה.

האור פועל עליי לפי המידה שבה אני מחשיב את הערכים של הסביבה. ייתכן שגם לסביבה אין משהו מעצמה. החברים פשוט מדברים על ההשפעה, ואין להם כלום חוץ מהדיבורים. אך אם האדם נכנע בפני הדיבורים שלהם, כאילו הם אמיתיים – זה מספיק. מה"כאילו" הזה מגיע אליו המאור המחזיר למוטב, תכונת ההשפעה, הבורא.

בסך הכול אנחנו עוברים שלושה מצבים:

  1. הכוונה האגואיסטית "לא לשמה", שבה אנחנו משיגים שאנחנו נמצאים ברצון לקבל. זהו מצב מאוד לא פשוט. המצב הזה כבר אינו מנותק מהרוחניות. הרי רק באור ההשפעה אתה יכול לגלות את האגואיסט שבך.
  2. תהליך המעבר לכוונה האלטרואיסטית, שבמהלכו אנחנו משחקים שכביכול הרוחניות חשובה.
  3. המצב הרוחני, "לשמה", שבו תכונת ההשפעה כבר שורה בנו על פני תכונת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יתרון האור – מתוך החושך
סופו של הרומן עם הסביבה הגשמית
"אישה" ו"גבר" הם שני כוחות שמובילים לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest