דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יש סיבה לחגוג ולשמוח

יש סיבה לחגוג ולשמוח

שאלה: כל שנה אנחנו מאחלים זה לזה שנה טובה, ובסוף השנה מסתבר שהיא לא הייתה מוצלחת במיוחד. במה אנחנו טועים? כולם רוצים שיהיה טוב, אבל לא יודעים איך לעשות זאת.

תשובתי: אנחנו לא מבינים שבמידת ההתקרבות שלנו בינינו, מתקרב אלינו הכוח העליון, הטוב והמיטיב. הנוסחה מאוד פשוטה: ככל שאנחנו קרובים זה לזה, כך הבורא נהיה יותר קרוב אלינו. היה נדמה שאין נוסחה פשוטה יותר מזו, אבל היא לא ניתנת לביצוע בכוחות אנושיים. ולכן מתגלה חכמת הקבלה, שעוזרת לעשות את זה באמצעות הכוח העליון. רק בזה הכוח העליון יעזור לאדם, ולא בשום דבר אחר. הוא מחכה מאיתנו רק לבקשה הזאת.

שאלה: אם אדם גילה עוד לפני 5,776 את הדרך לחיים הטובים, אז למה הוא לא הראה אותה לכולם? למה צריך היה לעבור את כל המלחמות, הגלויות, הצרות, שדרכן עברה האנושות במשך אלפי שנים?

תשובתי: אדם לימד את השיטה שלו, הרי המקובלים בכל הדורות הם ממשיכי דרכם של תלמידי אברהם. עד לימינו ממש, המקובלים לומדים את הגילוי של אדם, בזה שבכל דור ודור מוסיפים עוד ועוד פריטים חדשים בלימוד. חכמת הקבלה מתפתחת בדומה לכל מדע אחר, ובסופו של דבר אנחנו מקבלים ידע על איזה עולם עליון נמצא מעלינו, כיצד הוא משפיע עלינו ומנהל אותנו, ואיך אפשר ממטה למעלה להשפיע עליו. אנחנו מבררים שהעולם העליון והעולם התחתון שלנו מקושרים הדדית באופן מלא, ומגלים בתוך היחסים שלנו זה עם זה את הכוח העליון, שמניע את שני העולמות הללו שנקרא "בורא". חכמת הקבלה עוסקת בגילוי של הכוח העליון וכינון קשר הדדי איתו.

הבעיה היא שלגלות את הכוח העליון אפשר רק בתנאי של ההידמות והשתוות שלנו לתכונות שלו, כמו כל דבר אחר בחיים שלנו. אני לא אוכל להבין אדם אחר, אם הוא מדבר בשפה שלא ידועה לי או שמספר על דברים שמובנים רק למקצוען, או יש לנו השקפות עד כדי כך שונות שאנחנו לא יכולים להתחבר. כל החושים שלנו: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש מסודרים כדי לקלוט רק מה שאנחנו מסוגלים לתפוס בטווח התדרים של הרגישות שלהם. אבל אין לנו רגישות כלפי העולם העליון, אנחנו עוד צריכים לפתח זאת בתוכנו. ואת זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה.

ולכן יש לה כזה שם, כי "חכמת הקבלה" מהמילה "לקבל", זו חכמה על איך לקבל, לתפוס, להבין ולהרגיש את העולם העליון. את הידע הזה השאיר לנו אדם, וכל המקובלים שבאו אחריו פיתחו יותר ויותר את הגילוי שלו והוסיפו אליו, בדומה לאיך שמתפתחת פיזיקה מדור לדור. בסופו של דבר, היום יש בידינו חכמה מפותחת, ייחודית ובעלת עוצמה, שמסבירה כיצד עלינו לגלות באופן מעשי את מהות החיים ואת מטרתם, כלומר לממש אותם. המקובלים מהעבר כתבו על הדור שלנו, הצביעו עליו כעל "דור המשיח", כלומר אלה שיוכלו למשוך את כל החכמה, להשתמש בה ובסופו של דבר להשיג ולדעת את מטרת קיומנו על פני האדמה הזאת. האנושות הגיע למצב שהיא היא חייבת לענות על השאלה הזאת, אחרת מצבנו יהיה חסר תקווה. חכמת הקבלה פותחת לפנינו את כל האפשרויות, לכן יש לנו סיבה לחגוג את השנה החדשה ולשמוח, צריך רק להשתמש בצורה נכונה במתנה שקיבלנו מאדם הראשון, אדם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest