בברכת שנה טובה

לפני 5,776 שנה אדם גילה את סוד החיים, האפשרות של האדם עוד בחייו בעולם הזה, לגלות את העולם העליון. הוא לימד זאת את תלמידיו. וכעבור עשרים דורות, הופיע אברהם, אשר השלים את הלימוד של אדם והפך את הלימוד לשיטה שהפכה הכרחית באותם הזמנים לאנושות כולה.

אברהם היה הראשון שלמעשה יישם את הלימוד של אדם, הוא אסף סביבו את הבבלים העתיקים והסביר להם את הסיבה בגללה הם חווים כאלה זמנים קשים, למה הופיעו כל כך הרבה בעיות לאחר בניית מגדל בבל ושבני אדם הפסיקו להבין זה את זה. אברהם אמר שאפשר לעלות מעל לאגו שלנו ולבנות חיים נפלאים לכולם, כי יש שיטה שמאפשרת להתקרב זה לזה. אנשים הבינו שהחיים ייהפכו להיות טובים יותר, אם הם יתייחסו טוב יותר זה כלפי זה, אבל לא הצליחו להתגבר על השנאה שלהם.

קבוצת אברהם, שיישמה את השיטה, גדלה והחלה להיקרא עם ישראל. אלף חמש מאות שנה מימי אברהם ועד לחורבן בית המקדש העם הזה חי בהשגת הכוח העליון, ועוד בחיים בעולם הזה הם רכשו את החיים הרוחניים העליונים. הם חיו לפי החוק של "ואהבת לרעך כמוך", אבל הגיע הזמן שהם נפלו מהמדרגה הגבוהה הזאת, ובמקום אהבת אחים הרגישו שנאת חינם זה כלפי זה. וזה נקרא חורבן בית המקדש.

אם עם ישראל יתחבר ויתאחד שוב, אז הוא ירגיש כאילו הוא חי בגן עדן. אפשר לעשות זאת ואין כל צורך למות לשם זה, אלא צריך רק להתחבר בעזרת שיטת חכמת הקבלה שהיא מאוד פשוטה. בואו נעשה זאת, ונחייה כולנו יחד חיים נפלאים של שקט, שלווה וביטחון.

הערה: קשה להאמין שעם ישראל מסוגל להתאחד, כי דווקא בו קיים הפירוד הגדול ביותר, המון זרמים ופלגים שונים.

תשובתי: פירוד כזה אופייני דווקא לעם ישראל, מפני ש"יתרון האור מן החושך". אנחנו עוינים בצורה כזאת זה כלפי זה, דווקא מפני שצריכים להרגיש עד כמה נחוצה לנו שיטת החיבור והאיחוד, כלומר חכמת הקבלהחכמת הקבלה לא מדברת על שום דבר אחר, מלבד על חיבור ואיחוד. כל החגים, המנהגים והמצוות שעליהן מדברת התורה, מתייחסים רק לחיבור ואיחוד שלנו בינינו. ויום כיפור מסמל גם כן הפצה של שיטת החיבור בכל העולם, כי עם ישראל חייב להפוך להיות "אור לגויים": תחילה להתחבר בינו לבין עצמו, ואחר כך להביא לאיחוד את כל העולם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest