דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / סוד החיים שגילה אדם הראשון

סוד החיים שגילה אדם הראשון

שאלה: בדרך כלל אנחנו חוגגים את ימי ההולדת שלנו ושל האנשים שקרובים לנו. איזו משמעות יש בלחגוג את ראש השנה, שזה יום הולדתו של אדם, שחי לפני אלפי שנים?

תשובתי: אנחנו חוגגים את יום השנה, של היום בו לראשונה התגלתה לאנושות האפשרות לגלות את סוד החיים, את מטרת הקיום שלנו, את המשמעות שלמענה כדאי לחיות. בזמנינו מתעוררות השאלות הללו על משמעות החיים אצל אנשים רבים. ואדם היה הראשון שגילה את הסוד הזה. הוא בירר ומצא, שאנחנו חיים בעולם הזה במציאות מיוחדת, כדי לעלות ממנה למדרגה יותר עליונה, לקיום נצחי ושלם.

את הקיום הזה אנחנו יכולים להשיג ממש עכשיו, ולא צריך למות לשם כך. המוות עצמו לא מקנה לנו את זכות הכניסה לעולם העליון. אם זה היה כך, אז בשביל מה היה שווה לעשות משהו בחיים האלה? אנשים חושבים שבזה שהם יחיו ללא גילוי של העולם העליון, הם יכנסו לתוכו לאחר המוות. אז בשביל מה אנחנו צריכים את העולם הזה?

רבים בכלל לא מאמינים שיש משהו נוסף חוץ מהעולם הגשמי הזה. בדיוק את הסוד הזה גילה אדם, ואת האירוע הזה אנחנו חוגגים ביום של תחילת השנה החדשה. מפני שהתברר, שיש לנו לאן להתקדם, מאחר והעולם הזה הוא רק מעבר, פרוזדור, ממנו אפשר לצאת ולבוא לגילוי הבורא, כלומר "לבוא ולראות" (בוא-וראה – בורא).

שאלה: זה יהיה לאחר המוות?

תשובתי: זה לא יהיה לאחר המוות של הגוף שלנו, אלא לאחר המוות של האגו שלנו. נאמר: "עולמך תראה בחייך", אז בבקשה, תראה אותו בזמן שאתה חי! אדם גילה שלכל המעוניינים יש אפשרות לגלות את העולם העליון, כלומר את המדרגה הבאה לפי סדר ההתפתחות שלנו, וכאן ועכשיו בעולם הזה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest