דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחד להוציא חוקות אינטגרליות

יחד להוציא חוקות אינטגרליות

שאלה: כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם אנשים בתחום של הלימוד האינטגרלי, האם אנחנו שמים דגש על השיטה עצמה או על אותה העשירייה שבה מתגלה הכוח האינטגרלי?

תשובתי: בעשירייה, שבה האנשים שמקבלים חינוך והשכלה אינטגרליים, מתחילים בעצמם לגלות את השיטה הזאת. כי אנחנו לא יודעים על עצמנו עד כמה היא נכנסת ונשארת באדם. במקרה הזה נעלמת המשמעות של המנגנון המילולי והרעיוני.

אנשים צריכים להרגיש הכול על עצמם ולהגיע בעצמם לאותן המסקנות שאנחנו רוצים ללמד אותם. לכן, כל השאלות שנשאלות על ידינו תוך כדי תהליך הסדנה, צריכות להיות מכוונות לזה, כי זו התוצאה הבטוחה ביותר.

הם פתאום מתחילים להבין: "כן, כך זה צריך להיות", ואנחנו מייד שואלים אותם: "ולמה לא אחרת?". והם משכנעים את עצמם ואותנו באותה המסקנה האינטגרלית שאליה הגיעו: בהכרח צריך להסכים עם מה שאומר אדם אחר, ואני רק משלים אותו, והבא אחריי משלים אותי, וכולי.

כלומר כולנו צריכים להגיע לאיזו דעה משותפת שתהיה מקובלת עלינו, לא שהוטלה עלינו ולא דוכאה תוך כדי תהליך של איזה דו-שיח ערמומי או שכנועים פוליטיים, אלא מהווה דעה של כולם ללא יוצא מהכלל. איך אפשר למצוא כזאת דעה, שבה כולם ירגישו דווקא את הפתרון שלי? לא שאני ויתרתי, לא ששכנעו אותי, אלא הוא קיים באותה הצורה איך שאני מבטא אותו. ואז זה יהיה איחוד אינטגרלי.

אחר כך כולם מגיעים לדעה משותפת, שצריכים להחליט על הכול לפי שוויון זכויות, בהתאם לאותן תכונות שהטבע נתן להם. כלומר, השוויון של האנשים יכול להיות רק מותנה. וכן הלאה. באופן כזה, את כל החוקות האינטגרליות המשתתפים צריכים להוציא בעצמם.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מוליך של האנרגיה האינטגרלית
פרופסור, זה נשמע טוב?
טכנולוגיה של "חכמת ההמונים": דמות אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest