דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / חכמת הקבלה לשירות העולם

חכמת הקבלה לשירות העולם

בעל הסולם, מאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה":

"הנה הדבר דומה לאגדה המובאת בחז"ל : שאשמדאי דחה את שלמה ארבע מאות פרסא מירושלים, בלי כסף ובלי מאום, וישב על כסאו בדמות שלמה, ושלמה היה מחזר על הפתחים. ובכל מקום שבא, אמר אני קהלת, ולא האמינו לו. כך היה הולך מעיר לעיר ומכריז אני שלמה… אולם אינו כן, כי כשם ששלמה המלך, לא היה יכול לגלות חכמתו לחכמי מקומות גלותו, והוצרך לבוא לירושלים, מקום הסנהדרין, שלמדו והכירו את שלמה המלך והעידו על עומק חכמתו.

כן הדבר לעניין חכמת הקבלה, שצריכה לחכמים גדולים חקרי לב, שיהגו בה עשרים שלושים שנה, ורק אז יוכלו להעיד עליה."

היום הכול שונה לחלוטין. קודם כל, יש לנו עכשיו את ספריו של בעל הסולם שמותאמים לדור שלנו. זה מזרז בהרבה את התהליך. בעל הסולם הכין עבורנו את החלק המדעי, את החלק של החכמה, ורב"ש את החלק המעשי, ולכן הצעדים שלנו בדרך הרוחנית נעשו מהירים יותר. עדיין נדרשות לנו שנים, אך כבר לא עשרות שנים.

חוץ מזה, היום מצבו הכללי של האדם משחק תפקיד חשוב. בעבר המקובלים לא היו תלויים בקצב של ההתפתחות החיצונית, הם המשיכו בעבודתם והניחו "צינור" כדי שחכמת הקבלה תזרום במסלול מקביל. הם לא היו צריכים לגלות אותה לדור שלהם. מצד שני, אנחנו חיים בתקופת המימוש, כלומר צריכים לממש את העלייה הכללית, ולכן תלויים בכל העולם. במידת ההתפתחות שלו, גם לנו נותנים כל פעם נקודות אחיזה וגילוי והתקדמות חדשות.

וזה אומר שאנחנו חייבים להכין את עצמנו לשרת את העולם. אני יודע את זה על עצמי: אני צריך "ללעוס" כאלה דברים, לחזור אליהם, להתעמק בהם, אף על פי שאני לא צריך אותם להתקדמות שלי. תתארו לעצמכם, שאדם שצריך להפוך להיות מדען, אז מלמדים אותו גם איך להיות מחנך בגן ילדים ומורה בבית ספר יסודי.

דווקא את זה דורש הדור של היום, ולא מתחשבים באף אחד, אלא רק במקומו במערכת הכללית. אין כל טעם להעלות מישהו בנפרד, ואפילו את המקובלים הגדולים העלו רק לצורך אותה העבודה שהם היו צריכים לעשות בשלב הנוכחי במסגרת של התהליך הכללי, כדי שהתוצאות שלה ישמשו את האחרים.

והיום אנחנו כולנו תלויים בהתקדמות של העולם, ולכן יכולים, לדוגמה, להישאר באיזו מדרגה עד שהוא יעשה את הצעד הבא. שינויים לטובה יבואו רק לפי קצב השינויים הכלל עולמיים, בהתאם אליהם.

אבל זה לא אומר, שעכשיו אפשר לשבת ולחכות: "עשינו די, ועכשיו נחכה להם". לא, אנחנו עושים עבודה הדדית: התיקונים שלנו "נשפכים" לתוך כל יתר העמים, וההתקדמות שלהם עוזרת לנו.

נקווה, ששנת 2013 החדשה, תהיה לטובתנו. אנחנו צריכים להשקיע מאמצים פנימיים וחיצוניים, כדי להגיע למקומות הרחוקים ביותר, כולל מדינות שנמצאות במשבר קשה ובסכנת קיום, כמו יוון, ספרד וכדומה. אנחנו צריכים למצוא ולהשתמש בכל האמצעים האפשריים כדי להפיץ בכל מקום את חכמת הקבלה. זה יזרז מאוד את ההתפתחות החיצונית ויאפשר לנו להתפתח פנימית.

מתוך שיעור על המאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 27.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדע נדיר ויקר ערך
הרגע המכריע בהיסטוריה
הדור קובע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest