דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך – המבחן של חוסר המשמעות

חינוך – המבחן של חוסר המשמעות

חוות דעתו של א. פודולסקי, ראש החוג לפסיכולוגיה גילאית של אוניברסיטת מוסקבה:

האידיאולוגיה הכללית של בית הספר נשמרת כבר 100 שנה, ונכפית מבלי להתחשב בצרכיו של הילד עצמו. ההורים והמורים בטוחים שצריך ללכת לבית הספר כדי לקבל ידע. אך הם אינם יכולים להסביר לילד בשביל מה הוא צריך את הידע הזה.

החינוך שלנו מבית הספר אינו קשור בכלל – לא לצרכים הריאליים של הילדים ולא לחיים. הפוטנציאל היצירתי אצל הילדים הוא עצום, אבל אנחנו עושים הכול כדי לא לתת לו להתפתח. אנחנו כופים עליהם שיטות מאובנות שמכוסות בטחב, להכרת העולם, והיצירתיות שלהם גוועת. צריך לעזור להם לחבר את הידע עם המשמעויות, לתת שיטות פעולה אוניברסליות, שבעזרתן אפשר לעבוד עם כל חומר. כי הילד בבית הספר סובל מזה שהוא נאלץ לעשות משהו חסר כל משמעות.

ידיעות קודמות בנושא:
עולם גלובלי, תחרות גלובלית
החינוך השבלוני
מבט אלטרנטיבי על החינוך העתידי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest