דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים בזרם של אור אין סופי

חיים בזרם של אור אין סופי

laitman_2010-11-09-11_9897-2-70.jpg

כל ההיסטוריה שלנו היא התפתחות בעולם הזה בגוף החומרי, אך כעת אנחנו צריכים לבנות את הגוף הרוחני שלנו ולבנות אותו בעצמנו!

בעולם שלנו, אבא ואימא הולידו אותי, חינכו, נתנו לי השׂכלה, עד שהפכתי להיות גדול ובוגר והתחלתי לחיות באופן עצמאי. בעולם הרוחני צריך לעשות את אותו הדבר, כבר יש לנו גם כן אבא ואימא רוחניים, סביבה רוחנית שמפתחת אותנו, אך עלינו להקדים ולהכין את זה על ידי הרצון העצמי שלנו.

הבעיה היא, איפה ניתן לקחת כזה רצון? – לשם כך ניתן לנו ניצוץ רוחני ("הנקודה שבלב"), רצון קטן לרוחניות. ובזכותו אנחנו יכולים להתפתח הודות לסביבה, לקבוצה קבלית ולכוח העליון שנקרא אבא ואימא. הם קיימים אצלנו, אנחנו עוד נגלה אותם. ניתן לכנותם גם בורא שפועל עלינו בשני כוחות: חסדים וחכמה, כוח החסד שעוזר לנו, וכוח שמכביד את דרכנו, כפי שאנחנו מלמדים את הילד כשאנחנו נותנים לו לפתור תרגילים. שני הכוחות האלו "עזרה" ו"עזר כנגדו" באים אלינו ומלמדים, מה צריך לעשות, ובכך מקדמים אותנו קדימה. אם אנחנו נארגן בצורה כזאת את ההתפתחות שלנו, נוכל להתקדם במהירות שתלויה רק בנו, כי הרי בעולם הרוחני אין זמן!

אנחנו מתחילים לגלות את הכוחות הפועלים בטבע, אבא ואימא, חיובי ושלילי. כשאנחנו עולים למדרגה הרוחנית הראשונה ביותר, אז אנחנו כבר מתחילים להרגיש את עצמנו נצחיים ומושלמים. כי הרי כבר איננו תלויים יותר בגוף הגשמי שלנו! אנחנו כולנו מתחילים לתפוס בהשפעה, מחוץ לנו. אני מתקשר ומתחבר עם כולם, והם הופכים להיות לכלי הרוחני שלי.

אם בעולם הגשמי אני קיבלתי הכול רק לתוכי, כמה שרק היה נכנס, וברגע שהייתי מתמלא, הייתי מפסיק להרגיש את המילוי, אז התענוג הרוחני נקבע רק בכמה שאני אעביר לאחר! והאחר לשלישי וכולי. וכך כולנו מעבירים את המילוי הזה, זה לזה, וזאת הסיבה שזו הזרימה האין סופית של התענוגים הבלתי פוסקים. זה נקרא הרגשת החיים הנצחיים.

לתוך כל אחד מאיתנו נכנס כל האור אין סוף, וכל אחד מאיתנו לוקח רק את מה שנחוץ לו לקיום ומעביר את האור האין סופי הזה הלאה. אם אנחנו קיימים בכזאת צורה, אז אנחנו מרגישים את עצמנו בעולם אין סוף, בלתי מוגבלים ומלאים בכל אורו של הבורא. לכך רוצה חכמת הקבלה להביא אותנו, ולכן היא נקראת כך (קבלה מהמילה לקבל). היא מלמדת אותנו כיצד לקבל מילוי ולהרגיש חיים נצחיים ושלמים כאן ועכשיו, בחיים האלה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 09.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בית אוצר במדבר
כיצד תצבע את עולמך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest