דף הבית / כנסים / בית אוצר במדבר

בית אוצר במדבר

laitman_2010-11-09-11_6785-70.jpg

אנחנו זה הדור הראשון (שנקרא גם "הדור האחרון" של העולם האגואיסטי), שחייב ליישׂם את חכמת הקבלה ולבצע פריצה אל העולם הרוחני. אם כל מאות אלפי בני האדם (או אפילו כמה מיליונים), העוסקים בחכמת הקבלה בכל העולם, יתאחדו, אז אנחנו ללא ספק נשׂיג את אותו הכוח שיאפשר לנו לפרוץ דרך הגבול שבינינו לעולם הרוחני, גבול שנקרא "מחסום", ולהשיג את הטוב.

מתוך הקדמה למאמר "הדור האחרון" של בעל הסולם:

"משל לחברה רעבים וצמאים התועים במדבר. והינה אחד מהם מצא מקום ישוב בכל טוב, התחיל נזכר באחיו האומללים, אמנם כבר נעתק מהם הרבה עד שלא ידע מקום המצאם. מה עשה? התחיל לצעוק בקול גדול ולתקוע בשופר, אולי ישמעו חבריו הרעבים והאומללים את קולו ויתקרבו אליו ויבואו גם כן לישוב ההוא המלא מכל טוב. כן הדבר שלפנינו: הנה תעינו במדבר הנורא יחד עם כל האנושות ועתה מצאנו אוצר גדול המלא מכל טוב דהיינו הספרי קבלה שבאוצר… עתה רבותיי, הרי לפניכם ערוך ומוטל בארון זה הספר שבו כתוב ומפורש כל חכמת המדינות וכל סדרי היחיד והציבור אשר יהיו בסוף הימים. פתחו הספרים הללו ותמצאו כל סדרים הטובים שיתגלו באחרית הימים, ומתוכם תקבלו הלקח הטוב, איך לסדר הדברים גם היום.

למרות שחכמת הקבלה נקראת מדע, ונדמה שהיא נסתרת, גבוהה, סודית ואולי אפילו מפחידה (למרות שבשנים האחרונות האגדות האלה מתפוגגות). אך אנחנו חייבים להבין שהיא כולה מדברת על החיבור בינינו. אם בני האדם מתאחדים, הם יתחילו להשׂיג כאן ועכשיו, בקשר היותר ויותר פנימי ביניהם, את הזרם הזה של האנרגיה הזורם ביניהם.

אנחנו כבר נמצאים בזה, כאילו בערפל, אך איננו מרגישים את המצב האמיתי והריאלי שלנו. עלינו לפזר את הערפל הזה, לחזור להכרה ואז אנחנו נרגיש את עצמנו, בעולם המלא באור, חיים חיים נצחיים ומושלמים. אנחנו נראה את כל העולמות ונרגיש את עצמנו לא רק מעל לכל מה שמתרחש בעולם הגשמי הזה, אלא גם נקבל הכרה והרגשה. אנחנו עוד עתידים לעשות זאת, והכול תלוי בכמה שאנחנו נשתדל לחדור יותר ויותר עמוק ולהרגיש קשר בינינו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 09.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest