דף הבית / כנסים / כנס "קבלה לעם" העולמי – מתחברים לטוב – תל-אביב 2010

כנס "קבלה לעם" העולמי – מתחברים לטוב – תל-אביב 2010

laitman_2010-11-09-11_6635-70.jpg

היום אנחנו מגיעים לשיא התפתחותנו האגואיסטית החותמת היסטוריה בת אלפי שנים, ולכן האנושות מרגישה משבר בכל התחומים בהם היא פועלת. איננו מזהים לאן אפשר עוד להתקדם ומה עוד אפשר לעשות, לכן העולם שוקע לתוך דיכאון וסמים. בנקודה זו מגיעה חכמת הקבלה שחיכתה דווקא לרגע הזה, סוף המאה ה-20, הזמן שהיא צריכה להתגלות, ועל כך כתוב בספר הזוהר ובשאר ספרי הקבלה. זה קורה דווקא עכשיו כיוון שברור לכולם, וכולם מרגישים שנמצאים במבוי סתום, כי לאגו שלנו אין עוד לאן להתפתח.

אם האגו היה ממשיך לגדול, אנחנו היינו רצים אחריו בלי לחשוב, כפי שעשינו בגלגולינו הקודמים לאורך ההיסטוריה כולה, מנסים כל הזמן להשיג משהו בחיים האלו, לזכות, להסתדר עם בית, משפחה, ילדים, מקצוע. כל דור הוא כמו שורת חיילים שעוברים מחיים לחיים, מגלגול לגלגול. במשך גלגולים רבים לא התעייפנו מלרוץ אחר האגו שלנו כי הרצון הוא זה שדחף אותנו, למרות שהרצון היה הבל הבלים ואנחנו כבר עברנו זאת לא פעם, אך המשכנו לרוץ אחריו ולעשות כרצונו.

כיוון שעכשיו הרצון האגואיסטי הגיע לדרגתו הסופית, אנחנו מרגישים שזה סוף הדרך. אנשים אינם רוצים להוליד ילדים, כיוון שאינם מאמינים שלדור הבא יהיו חיים טובים יותר מהדור הזה. כאן באה חכמת הקבלה ואומרת: אתם יכולים להתחבר לטוב! זהו עתיד טוב לכל האנושות, אך הטוב הזה לא נמצא במושגים האגואיסטיים שלנו, ובכלל אינו נמצא במישור העולם הזה, כיוון שכאן שום דבר טוב כבר לא יהיה.

אם כל אחד רוצה למלא את האגו שלו, הוא אף פעם לא יוכל להתמלא. ברגע שהוא מתחיל למלא את עצמו – ההנאה דועכת. ההנאה והמילוי הם הפכים, המילוי מכבה את ההנאה, ואם אינך מרגיש חיסרון, אתה לא נהנה מהמילוי, אז עליך לחפש מלוי אחר. כך חייך עוברים בחיפושים חסרי תכלית. רק לאנשים שעליהם למצוא משהו מעבר לחיים הגשמיים, מספרים המקובלים כיצד להתחבר לטוב.

כיוון שאתה מרגיש שמיצית את העולם הזה ועליך למצוא משהו מעבר, על מנת להבין "מדוע ולמה?", היכן נמצא מקור החיים ומה מטרתם? מה היה לפני ומה יהיה אחרי? אתה רוצה לדעת יותר, מעבר לגבול העולם הזה. עליך לדעת את הסיבה למתרחש ולהביט מעבר לעולם הזה, כיצד כל דבר מתחיל ומסתיים, כיצד הכול קשור! בלי זה – רע לך, כך בנויה הנשמה שלנו שמתחילה להתגלות עכשיו.

לכן מתגלה חכמת הקבלה, השיטה לגילוי הנשמה. כיוון שכל מה שהרגשנו עד עכשיו היה בתוך הגוף הבהמי שלנו, בתוך חמשת חושיו. מילאנו את הגוף בטעמים שהוא נהנה מהם, או שחווינו ייסורים באותו הגוף. אנחנו גמרנו עם העולם הזה, מילאנו את עצמנו בעזרתו והרגשנו אכזבה. מעכשיו עלינו להמשיך הלאה! האגו ימשיך להתפתח אך כבר במימד שונה, מעל הגוף. זה נקרא התפתחות הנשמה, חלק נוסף פנימי שבעזרתו תשיג מציאות עליונה. זה לא מוחק את העולם שאתה נמצא בו היום, אתה ממשיך להתקיים בו. אך בנוסף לכך אתה תשיג את מה שנמצא מעבר, את הכוחות שיורדים מלמעלה ומנהלים את העולם שלנו. תבין את כל מה שקורה כאן למטה, כיוון שאתה עולה לשורשים הרוחניים ומגלה את הקשר בין השורש לענף.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 9.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חיים בזרם של אור אין סופי
בית אוצר במדבר
שיחה בכנס המטפלים הארצי 2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest