דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זמן השינויים האיכותיים

זמן השינויים האיכותיים

כשהאדם מגיע עד לקצה גבול ההתפתחות במדרגת הדומם וצריך לעלות לדרגה הבאה, דרגת הצומח, הוא מתחיל להרגיש את השוני שלו מהאחרים, את חוסר ההסכמה שלו איתם, ומאבד את השלווה הפנימית.

זה כבר לא מפני שחסרות לו הנאות רגילות כלשהן: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות. חסרים לו מילויים איכותיים יותר: להבין לשם מה הוא חי, מה מהות החיים, מה הסיבה והמטרה שלהם.

כבר לא מספיק לו פשוט למלא את עצמו, כמו תינוק שנולד. וזאת נקראת דרגת הצומח בהתפתחות האדם. היום האנושות הגיעה לכך, כדי לעלות למדרגת הצומח הזאת, שלקראתה התקדמנו משך אלפי שנים. ולפנינו נמצאות גם מדרגות החי והמדבר.

העניין הוא שכל הבריאה מסודרת לפי פירמידה, והיא מאוד שטוחה. את החלק העיקרי שלה תופס הטבע הדומם, שלהתפתחותו נדרשו 15 מיליארד שנה. מעליו נמצא הצומח, שקיים קרוב למיליון שנה. החלק החי קיים חצי מליון שנה, והאדם קיים בסך הכול 50,000 שנה.

ככל שדרגת ההתפתחות גבוהה יותר, היא מהירה יותר. הזמן מתקצר, וכולנו עדים לכך. במהלך המאה ה-20 עברנו הרבה יותר ממה שעברנו בכל ההיסטוריה האנושית. ועכשיו בקושי סיימנו את העשור הראשון של המאה ה-21, ותראו כמה שינויים כבר קרו מאז. ועכשיו, מחודש לחודש המהירות תלך ותגבר.

כמובן, אנחנו עוד נרגיש עליות וירידות, יהיו זמנים סמיכים יותר וזמנים איטיים יותר, אבל בגדול, זאת המגמה. ולא צריך להתפלא מכך שההתפתחות הקודמת ארכה זמן ממושך כל כך, מיליוני שנים, ועכשיו אנחנו מתפתחים כל כך מהר. כך מתגלה הטבע של ההבדלים האיכותיים בין דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר.

האיכות קובעת את הכול! היום אתה פותר במחשבה אחת שלך כל כך הרבה בעיות, שפעם לא היית יכול לפתור על ידי יגיעה קשה במשך 100,000 שנה. זה ההבדל בין הכוח האיכותי לכוח הכמותי. אדם אחד מוביל אחריו עדר של עשרות אלפי פרות ומביא אותן לאן שצריך. והן נשמעות לו והולכות אחריו, מפני שהן מרגישות שהוא אדם. הן מבינות באופן אינסטינקטיבי שהוא יודע טוב יותר לדאוג להן.

זאת עוצמתו של הכוח האיכותי, ולכן היא מקצרת מאוד את הזמן, התנועה והמקום, מפני שהיא פועלת בצורה איכותית. תסתכל על הטלפון הסלולארי שלך, ותשווה אותו עם כל מה שהאנושות השיגה בכל אלפי השנים האחרונות. וכל זה נמצא בתוך קופסה אחת קטנה.

לכן התופעות האיכותיות החדשות שמתגלות היום בחיינו מביאות לשינויים קיצוניים ומהירים כאלה. והן מבלבלות אותנו מאוד, כי בינתיים איננו מבינים מהי סיבתן ומטרתן.

האנושות תצטרך לסבול, עד שהיא תגלה את השיטה, ותבין שאיתה אפשר להמשיך להתקיים, להתקדם, ולקבל תשובות. אולי בינתיים איננו מבינים את התשובות האלה, אבל אנחנו כבר מרגישים שזאת האמת שמתגלה לנו. וככל שאני נכנס יותר פנימה, כך אני מגלה יותר. כלומר, במוקדם או במאוחר אני אבין הכול.

כך כל אדם ירגיש את עצמו, ואז הוא יתחיל להתייחס נכון לחכמת הקבלה ולממש אותה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 26.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם על רפסודה קטנה
האבולוציה של התודעה
ממה מתחיל האדם

One comment

  1. שלום רב יקר!!
    איזו התפעלות ..צורת הלימוד שלך הופכת פשוטה וברורה יותר מיום ליום פנטסטי!!
    אני מרגישה שהחברים מתכווננים יותר ויותר נכון..בזכותך..כך נגיע כולנו מהר מאוד לגמר תיקון-לחיים!!!!!!!!!!!!!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest