דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זה הכול עניין של כוונה

זה הכול עניין של כוונה

שאלה: בימינו כל מומחה צריך ללמוד כל החיים כדי "להדביק" את פער ההתפתחות בתחום שלו. כך או אחרת, המדע מגלה חוקים מדויקים ומוחלטים. האם חוקים כאלה קיימים עבור אלה שמשתוקקים לרוחניות? כמו למשל, נוסחאות ברורות ובלתי משתנות, שללא קיומן לא נגיע למטרה?

תשובתי: מה בעצם אתה לומד בשיעורים? אתה יכול לתאר את הרצון לקבל האגואיסטי שלנו בצורה של "קופסה". זה החומר. ומעליו נמצאת הכוונה על מנת לקבל, והיא זו שמהווה בעיה. חומר הרצון הוא קבוע, בלתי משתנה. רק הכוונה משתנה ומשנה לנו את כל המציאות.

לכן, אל תשים לב לחומר, הוא אינו ניתן לשינוי. אבל אם תשנה את הכוונה, אז ההרגשה בתוך החומר תשתנה באופן דרסטי. תוכל לעשות זאת רק אם תעורר אותה לשינויים.

היום אנחנו ממלאים את עצמנו בעזרת הכוונה האגואיסטית. היא שורה בינינו, ביחסים ההדדיים שלנו. הרצון לקבל מכוון לתוך עצמו, הוא רוצה לקבל על מנת לקבל. כתוצאה מהמגמה הזאת כולנו מרגישים את המציאות בצורת "העולם הזה".

בין הכוונה על מנת לקבל והכוונה על מנת להשפיע נמצאים חמישה שלבים, או 125 מדרגות. מדובר רק על הכוונה! במידה שאני לומד להשתמש בה בצורה הנכונה, מתגלה שוב ושוב רצון יותר ויותר גדול. כך אני עובר את ה"מחסום", אני מבצע צמצום, בכך שאני שומר את עצמי מיחס רע לזולת. לאחר מכן אני בונה יחס טוב לזולת, ואחר כך אני משפיע לו. אחר כך מתברר שהזולת, ובכלל כל "שטח העבודה", זה אני עצמי. כך זה מתגלה לי בהדרגה…

וכל זה לפי מידת ייצוב הכוונה. חוץ מהכוונה אין לנו יותר למה לדאוג. התרופה היחידה היא לעורר בינינו כוח פנימי נסתר שישנה את הכוונה שלנו. ואז, בהדרגה, נתחיל להרגיש בסביבה שלנו את העולמות – עשייה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון ועולם אין סוף. אנחנו נגלה אותם כאן, בינינו, ולא איפשהו במרחקים בלתי ידועים.

אני צריך רק לגלות בתוך הרצון שלי את המשיכה, את הווקטור, שמכוון להחלפת היחס לזולת. והוא הכוונה. נקווה שנצליח להתכונן ולעשות את זה בכנס בערבה.

מתוך שיעור על "מבוא לספר הזוהר", 03.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:

חומר שנרקם על ידי האור מהרצון
מעבדה המחפשת אחר סוד החיים|
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest