דף הבית / נשים / התפקיד הרוחני של האישה – חלק ב'

התפקיד הרוחני של האישה – חלק ב'

שילוב של מהות זכרית ונשית

 "דוקא על ידי איש ואשה נולד ולד. מה שאין כן מזכר לבד, או מנקבה לבדה, אי אפשר לצאת תולדה.

ועל דרך המוסר נקרא זכר כח ההשפעה, ונקבה כח הקבלה. וענין תולדות, היינו מעשים טובים, שיהיה בהם רוח חיים." (רב"ש, דרגות הסולם 274 "דווקא על ידי איש ואשה").

מהות גברית זו כוונה על מנת להשפיע, ומהות נשית זה רצון לקבל. אם הם מתחברים ביניהם, אז מתרחש ביניהם השילוב הנכון. לכן כאשר יש מעל הרצון לקבל כוונה על מנת להשפיע הם משתפים ביניהם פעולה הדדית, ויכולים לגלות בתוכם את הבורא, כלומר לבצע את הפעולה הנעלה והטובה ביותר שהנברא יכול לעשות בעולם שלנו.

אף גבר ואף אישה לא יכולים לעשות את זה בנפרד, אלא רק בשילוב נכון של תכונות השפעה זכריות ותכונות קבלה נקביות הם יכולים לממש קבלה בכוונה על מנת להשפיע. כלומר להידמות לבורא, אחרת אף אחד מהם אינו מושלם.

שאלה: מה העיקרון של שילוב נכון בין מהות נשית וזכרית?

תשובתי: אם אנחנו מדברים על חכמת הקבלה, אז לפי הלימוד בכל אחד מאיתנו קיימת המהות הזכרית והמהות הנקבית. האדם צריך לעבוד כך שהרצון לקבל שלו יהיה בכוונה להשפיע באופן מוחלט ואז יהיה ביניהם שיתוף פעולה הדדי נכון.

עלינו להבין שלא מדובר על אישה וגבר, אלא דווקא על שיתוף פעולה הדדי נכון בין שתי המהויות הללו שקיימות באדם. מצד שני, אם אנחנו מדברים על משפחה, על יחסים הדדיים נכונים בין גבר לאישה, אז מדובר על הבנה ברורה של התכונות שלהם, כאשר תכונות של האישה ותכונות של הגבר משולבים כך שהם באמת מניבים פרי רוחני. כל פעם הם מולידים מתוכם את המצב הבא וזה נקרא לידה של הילד שלהם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 08.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest