דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התעוררת בעצמך, תעורר אחרים!

התעוררת בעצמך, תעורר אחרים!

תתארו לעצמכם כזאת תמונה, שכל העולם שלנו מחולק לשני חלקים. ישנם סוגי אנשים, סוגי "כלים", שמסוגלים להתקשר לכוח העליון של הטבע ולכן הם נקראים "ישר-אל", ישראל. באיזו מידה הם יכולים לבצע את תפקידם או לא, זה כבר עניין אחר, אבל הם מסוגלים לזה לפי הטבע שלהם, יש בהם כבר "רשימו" כזה. ואילו באנשים אחרים ה"רשימות" האלה עדיין טמונות עמוק בפנים והם אינם מסוגלים להגיע לקשר עם הכוח העליון.

לחלק של "ישראל" יש יכולת ואיזו נכונות להגיע לקשר עם הכוח העליון, ולכן הם צריכים ללמוד את חכמת הקבלה ולתקן את ה"רשימות" השבורות שלהם. ה"רשימות" הללו מתעוררות, מתבררות ומתקשרות ל"מלכות דאצילות", והופכות להיות למרכיבים של השכינה.

אבל חוץ מזה, ישנם "כלים" שלא יכולים להתעורר בעצמם, אלא הם מתעוררים רק בעזרת ה"כלים" שנקראים "ישראל". ה"כלים" האלה אינם יכולים להתחבר בעצמם לט' הספירות התחתונות של "מלכות דאצילות", אלא מחוברים בדרגה עוד יותר תחתונה. אין להם גלגלתא ועיניים פעילות משלהם, ולכן העבודה שלהם היא בכך, כדי להיות מוכנים לוותר על האגו שלהם בצורתו הגשמית, להקטין את האגו שלהם ולהתחבר ביניהם כדי להשיג חיים טובים. ונוצרים כל התנאים החיצוניים שעוזרים להם בזה.

הם לא צריכים לעשות את התיקון של "אמונה למעלה מהדעת", כמו ישראל, כלומר להגיע לביטול מלא כלפי העליון, שכולל את התחתון בתוכו ומעלה אותו לדרגה עליונה. בסופו של דבר, כאשר כולם יתחברו, יבוא המאור המחזיר למוטב ויעלה את כולם להרבה מדרגות. אבל בינתיים זה לא דרוש להם.

ישראל נמצא בכזה מצב, שיכול לתקן את עצמו על ידי חיבור בתוכו, בקבוצה קבלית, ולהידבק לעליון. באופן כזה אנחנו מוצאים את עצמנו בתוך המדרגה העליונה ומגלים אותה. אבל שאר האנשים לא יכולים לעשות את זה, מפני שאין להם עדיין חיסרון, ה"כלים" שלהם לא מוכנים בינתיים לזה. ולכן הם מתחברים רק כדי לשפר את החיים שלהם, שיהיה להם טוב, כל אחד בהתאם לחסרון שלו. הם משיגים את הטוב ומצליחים על ידי זה שמדמים את עצמם במקצת לגלגלתא ועיניים ומבטלים את האח"פ שלהם.

כל כתבי המקובלים מתחלקים לשני חלקים. חלק אחד שייך לתיקון האדם, שיש לו הכנה לזה שנקראת "נקודה שבלב". והחלק השני מסביר לאותם האנשים, שיש להם את ה"נקודה שבלב" או שכבר הגיעו להשגה רוחנית והפכו למקובלים, איך צריך להכין את כל העולם כדי לקדם בהדרגה את כולם לגילוי והשגה.

ידוע, שבעל הסולם נפגש עם בן-גוריון ונסע לפולין לפועלים השובתים. ודאי, שהוא לא קיווה למצוא שם מקובלים. במאמר שלו "הדור האחרון" הוא מספר, כיצד צריך לעסוק בחינוך המוני של העם, ואחר כך כבר יבוא האור ויגלה לכולם את הבורא. "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם".

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עם ישראל והדין הקשה
להפוך שוב להיות בעל הבית של גורלך
חזרה להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest