דף הבית / המשבר ופתרונו / הפרצוף האמיתי של הדמוקרטיה

הפרצוף האמיתי של הדמוקרטיה

בעל הסולם, "מצווה אחת": "על כן שפע הנבואי, מוכרח להתקבל באותם צירופי אותיות, אשר מותאמים לגמרי לרוח המתחילים."

אם המורה שלי הוא מורה אמיתי, אז הוא ישתדל לתת לי הסברים שקרובים למציאות שלי. ואם אני אקשיב לו, אז אני אפיק מזה תועלת ברמה שלי, אני אראה שהגילוי "מתלבש" בצורה מדויקת ונכונה באותן הצורות הדרושות לדור שלי.

למשל, היום העולם מגלה סימני מצוקה בכל תחומי ההתפתחות הגשמית שלנו. המצב הקשה נוצר לפני זמן רב, אבל נכון להיום העולם סוף סוף מרשה לעצמו לדבר על כך ומבין באיזה מצב אנוש וחסר אונים הוא נמצא. המצב מתגלגל לקראת קריסה, ביום אחד הכול יתהפך כך, שלא תמצא אבן על אבן מהחיים הקודמים. יפסיקו להתקיים מערכות שלמות בכלכלה, פיננסים, מסחר, וכולי.

לכן, אנחנו רואים שהעולם זקוק להמון תיקונים. וחכמת הקבלה שמתגלה נכון להיום, נותנת לנו מענה ריאלי, פתרון, תועלת גופנית הקרובה לתפיסה השכלית. לכן, כשאנחנו מקבלים את השיטה מבעל הסולם ומהרב"ש, אנחנו מקבלים אותה מ"נביא אמת".

ולכן, העבודה שלנו עם הקהל הרחב, גם תביא אותו לכוונה "לא לשמה" ובהמשך אפילו ל"לשמה". המורים שלנו מאפשרים לנו לפעול בצורה כזאת שכולם, כולל אותנו וגם החברה שאנחנו מנחים, יגיעו ל"לשמה". לא מייד, בהדרגה, אבל בהחלט זה יקרה.

יתר על כן, כבר עכשיו המסר הזה יקבל צורה נכונה והחברה תבין שזה לטובה. וגם אנחנו נבין שהטיפול בזולת גם לטובתנו.

שאלה: אבל, האם בסופו של דבר כולם צריכים להגיע להשגה?

תשובתי: כמובן. נאמר: "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם", "וינהרו אליו כל העמים". כולנו חייבים להיות כלי רוחני אחד שבו מתלבש אור אין סוף שממלא את הכול. בסופו של דבר, כולם נכללים בתוך ה"מלכות דאין סוף" ויגיעו לגמר התיקון. הכול יהיה דבר אחד שלם ויתמלא באור עליון שימלא את כל המציאות. כל הכלים הפרטיים, כל הרצון להנות שנברא על ידי האור צריך לעבור תיקונים כדי לרכוש התאמה לאור אין סוף ולהתמלא בו בלי שום הגבלות.

נניח שמתקיימת התכללות אינטגרלית מוחלטת בין כולם, עד כדי כך שהאור ימלא בצורה שווה את כל הכלים. בינתיים הם מחולקים לפי עשר ספירות דאור ישר, לפי צינור העובר מלמעלה למטה, לכן, יש הבדל בין "כתר" ל"מלכות", סדר הפוך בין "אורות" ל"כלים" וכולי. אבל, אחרי שיהיה "מסך" אחד, יתכן שההבדלים הללו בין הכלים ייעלמו.

לכן, היום אנחנו קיבלנו מבעל הסולם שיטה הקרובה לצרכים הנוכחיים שלנו, לצרכי העולם שלנו. לכן, כשאנחנו פונים לאנשים בעולם, אנחנו יכולים להסתמך על בעיות שכבר ידועות ונידונות בהרחבה אך אין להן פתרון.

כי למעשה, בתנאי הדמוקרטיה המודרנית אנחנו מתקדמים לקראת כאוס. אם לכל אחד יש דעה משלו וכל אחד עומד על דעתו, כיצד אפשר ליישם תהליך יצירתי בונה כלשהו? להיפך, במקום שלום והצלחה מצפות לנו מלחמות, בלגן וכאוס בעולם. לזה מובילה הדמוקרטיה. זה פרצופה האמיתי.

פעם, בתקופה של מלכים וצארים, גם השלטון הטוב וגם השלטון הרע היה מרוכז תחת יד חזקה אחת, והיום כל אחד יכול לעשות כרצונו. ולכן, המשך התפתחות הדמוקרטיה במסגרת התהליך ההיסטורי הכללי, מכניס אותנו לכאוס, לסכסוכים ולמלחמות בין כולם.

הפוליטיקאים וגם המומחים אינם מוצאים פתרון והם אפילו מודים בכך. ואנחנו מציעים פתרון ותוכנית פעולה מוכנים.

כך בודקים את האמינות של "נביא אמת" ושל "הנבואה", את היכולת של שיטת הקבלה לעזור לאנשים. יש לנו את מה שנחוץ כדי להצליח. כי האפשרות היחידה לעשות סדר בעולם היא למשוך את המאור המחזיר למוטב. אין ברירה אחרת.

זאת המטרה שלנו, להביא את שיטת התיקון קרוב ככל האפשר לאנשים, להראות להם שבעצם היא עונה על כל הצרכים הגשמיים שלהם, ואין שום אפשרות אחרת.

רק בעזרת החיבור אנחנו נעצב חברה שבה נוכל לפתור את הבעיות הקיומיות שלנו. בעזרת המאור המחזיר למוטב, חכמת הקבלה עוזרת לנו לארגן את החברה בצורה נכונה ולבנות בה יחסים שבעזרתם אנחנו נגיע לכל מה שנחוץ, אם זאת בריאות, ביטחון, חינוך, וכולי. כי האור בעצמו מופשט והוא ממלא את כל הכלים, כל החללים שלנו. הוא ממלא את כל הצרכים, אפילו הצרכים הגשמיים.

זאת האמת, השיטה שמורידה את האור לעולם ומוציאה אל הפועל את כל הציפיות.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 27.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הדמוקרטיה של "תן וקח"
ללא בלמים
הקבלה המעשית מתממשת בימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest