דף הבית / חינוך, ילדים / התבנית האינטגרלית של התפיסה

התבנית האינטגרלית של התפיסה

laitman_2009-09-25_detsky-urok_w.jpg

מתוך ההרצאה באוניברסיטת שאוליי:

שאלה: אתה מהווה נציג של תפיסת ההשכלה האינטגרלית, אבל אנחנו יודעים שהחברה המודרנית צוברת כמות גדולה של ידע. אומרים שכל 3-4 שנים כמות הידע מוכפלת. לעיתים קרובות אנחנו עוסקים בהעברת ידע, שנוצר, נניח לפני עשר שנים, ומייצב את התהליך הזה. כיצד אפשר לחבר את הידע החדשני עם שיטת הלימוד שלך?

תשובתי: אני כבר סיפרתי על כך, שיש לנו קבוצות ילדים של החינוך האינטגרלי, שבהן הילדים לומדים מגיל שש. כשהם מגיעים לגיל 12- 13 הם כבר מסוגלים להבין ולתפוס בצורה נכונה ממש כל סוג של ידע. תבנית התפיסה שלהם משתנה, היא הופכת להיות אינטגרלית. דבר אינו מפחיד אותם, הם אינם סגורים. המורה לא "שופך" להם איזה שהוא ידע. זה הכול נתפס על ידם כמערכת אחת של הטבע, שמשלימה כל הזמן את אותה התמונה האחת.

למשל, כמה מהילדים שלנו בגיל 13- 14 כבר סיימו את הקורס הראשון באוניברסיטה. הם במקביל מסיימים את הלימודים לקראת מבחני הבגרות ויחד עם זה לומדים באוניברסיטה. קיימת כזאת אפשרות, כזה סעיף בחוק המדינה, שפותר את הבעיה הזאת. הם עברו את המבחנים בהצלחה רבה. והם אינם לומדים בנפרד אלא יחד בקבוצה, הם ביחד מכינים את שיעורי הבית וכותבים עבודות וכולי.

אני סבור, שהיום בלתי אפשרי לעשות דבר, מבלי לשנות את האדם. הגשת הידע הפורמאלי, כשאתה סופג אותו לתוכך בתחום צר מאוד, אינו מאפשר להתקדם. אנחנו רואים זאת בפועל.

מתוך ההרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תחליף ללימוד המיושן
יתרון גדול עבור החברה שלנו

הדוגמא הטובה ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest