דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלבים בדרך לאיחוד

שלבים בדרך לאיחוד

במסגרת ההכנה לכנס האינטגרלי.

האדם מגיע לקורס חינוכי כתוצאה מצורך מסוים. תחילה הוא אינו מבין לאן הוא הגיע. אחר כך, עם חלוף הזמן, הוא צובר התרשמויות, מגיע שוב ושוב להתרגשות מהחיבור והאיחוד, עד לכזאת מידה שמתחיל לבכות במעגל.

בסופו של דבר הוא מרגיש שהוא "תפס את הגורל בזנב", שהופיעה אצלו ההזדמנות לשפר לאין ערוך את חייו האישיים ואת חיי הסובבים. המטרה, להביא את העולם לאיחוד, הופכת לכל כך גבוהה בעיניו שהוא מוכן להקדיש לה זמן.

לאדם שניגש ללימוד חכמת הקבלה מצפה תהליך דומה. בהתחלה הוא רוצה לדעת על מבנה העולמות ואין לו רצון לשמוע משהו על האיחוד. לאט לאט מופיעה בו המשיכה לקרוא מאמרים על הקבוצה, אבל רק על זה שביחד יהיה לנו טוב, כמו בחברה מתואמת או בצוות (בקומנדו צבאי).

מהמסר על הקבוצה אנחנו עוברים בהדרגה למסר על האיחוד, הערבות, מבלי לברר עדיין בשביל מה אנחנו צריכים את זה.

אחר כך אנחנו משתוקקים להפוך להיות כאחד בתוך הקבוצה. ואז מבינים, שכל ההשתוקקויות והכמיהות שלנו צריכות להביא אותנו לאיחוד עם הבורא, בהתאם לחוק השתוות הצורה.

תוך כדי ההשתוקקות לאיחוד עם הבורא, אנחנו מגלים שאין לנו כוחות, ואז מתחילים להבין שאפשר לקבל את הכוחות רק מתוך מקור חיצוני. למה פתאום מגיעה אלינו מחשבה עליו? מפני שכך מסודרת כל המערכת: כאשר אתה מסיים איזה חלק, היא כביכול מניחה לפניך את החלק הבא.

בעבודה עם הסביבה החיצונית, עם הקהל הרחב, אנחנו צריכים להשיג כזה מצב, כאשר האנשים האלה יהפכו להיות כמו הילדים שלנו. ואז, מתוך חוסר מוצא אחר אנחנו נפנה לבורא עם בקשה עליהם ועבורם.

מכאן אנחנו שוב מבינים, כתוצאה מהחוקיות של סיבה ומסובב, שכל זה נעשה איתנו כדי שאנחנו נוכל לכוון את עצמנו אליו. אחר כך, כדי שכל האנושות, כל מה שקיים במציאות יכוון אליו, ישתוקק אליו, בזה שרוצים לעשות לו נחת רוח, בזה שהנבראים יעברו דרך תהליך של התפתחות ובסופו של דבר ידעו שבעצם הוא יצר את כל הבריאה כטוב המוחלט. וכך כולם יגיעו לאיחוד עימו.

ידיעות קודמות בנושא:
מהפצה חיצונית לגילוי הבורא
אי אפשר לשנות את מקום המפגש עם הבורא
הכול מתחיל מהקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest