דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיובי במקום שלילי

חיובי במקום שלילי

שאלה: כיצד אדם יכול לפתוח את הרצונות שלו כלפי החברים גם ברמה הגשמית וגם ברמה הרוחנית?

תשובתי: כולם צריכים להרגיש את עצמם כמו במשפחה שלהם, שבה אתה יודע – מה שלא יהיה, זה הכול "שלך". כל הבעיות, ההתפרצויות, חילוקי הדעות, עם הילדים או בני הזוג, זה שלך, ואתה חייב לסדר את זה, עד כמה קשה שזה לא יהיה. אז תנסה ותשתדל להתייחס כך כלפי כל החברים, ולראות ולבדוק בלב שלך האם הלב באמת כך נוטה ומגיב לזה, האם יש לו נטייה לזה, האם הוא מוכן לזה.

צריכים לפתח יותר ויותר את הקשר שלנו עד שאנחנו נשיג דרגה של ערבות הדדית. ערבות, זה כאשר אני מוכן להגיב בצורה כזאת לכל דבר עבור כולם, כמו אימא כלפי הילדים שלה. היא מוכנה להיות אחראית ולספק כל מה שדרוש לילדים. אלה דברים טבעיים שמובנים לכל אחד בחיים הרגילים. לכן אנחנו נמצאים בעולם הגשמי. אחר כך העולם הזה ייעלם ובמקום הגופים אנחנו נראה כוחות. העולם הזה נקרא "מדומה", מפני שבמקום כוחות ותכונות, אנחנו מרגישים גופים: דומם, צומח, חי, בני אדם, שזה חומר. אבל אחר כך נראה שזה כוחות של קבלה והשפעה.

העולם הזה ניתן לנו כדי שאנחנו נוכל לעלות מהדרגה הנמוכה ביותר הזו, בלי שום חיוב, אילוץ ולחץ מלמעלה. כי אם היינו רואים את העולם הרוחני, אז היינו מאבדים את הבחירה החופשית. היינו רוצים לעשות הכול בהתאם למה שאנחנו רואים. לכן ההסתרה עוזרת לנו להיות חופשיים, נותנת לנו כזה מצב שבו אנחנו יכולים לגדול באופן חופשי.

הגדולים מתרחקים מהילדים כדי לאפשר להם לעשות משהו באופן עצמאי. אותו הדבר גם כאן, הבורא מסתיר את עצמו מאיתנו במידה מסוימת של הסתרה, עוזר לנו בכל מיני דברים "מאחורי הקלעים". הוא נותן לנו רמזים, בכך שמראה מה בדיוק לא בסדר ומה זקוק לתיקון. ואילו התפקיד שלנו זה לזכור, שכל רגע מראים לנו את החסרונות שלנו באופן שלילי וכל הזמן לנסות להפוך את השלילי לחיובי.

אז אנחנו נודה לבורא על זה שכך הוא מתייחס אלינו ומלמד אותנו בכל מיני צורות ושיטות, מראה לנו את התמונה של כל התכונות שלנו בצורה ההפוכה, השלילית שלהן. ואנחנו רוצים לקשור את התמונה השלילית הזאת עם התכונות, הרצונות, המחשבות שלנו ולהפוך לחיובי. לכן אנחנו כל הזמן נמצאים בחיפוש.

זה נקרא "עבודת ה'", שנעשית על פני כל מה שסובב אותנו. אם אנחנו נתייחס לכל הדברים האלה בצורה רוחנית, אז זה יהיה רוחני, זה יהפוך לעולם הרוחני שלנו. אבל אם נתייחס לכל זה באופן גשמי, אז הכול מסביב יהיה עולם גשמי. כמ"ש, "כי הבורא לא משנה את סדרי בראשית".

מתוך ההכנה לשיעור, 24.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תיפָּתח לחיבור
מעל הכוחות האנושיים
אף מאמץ לא נעלם מבלי להשאיר עקבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest