דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 1

תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 1

במסגרת ההכנה לכנס האינטגרלי.

כדי לעזור להבין בצורה עמוקה יותר את תהליך "חינוך האדם", אנחנו החלטנו באופן מוחשי להציג תשעה שלבים שעובר הקהל הרחב שלנו עם המקבילה שלהם והשורש של תשעת השלבים שאותם עוברים אלה שלומדים את חכמת הקבלה.

היכרות עם הערבות 

הרגשת הערבות מופיעה כאשר האדם מרגיש את הקבוצה ולא את עצמו, כאשר המושג "קבוצה" מקבל בעיניו גדלות, שליטה, ומחליף את הרגשת האני עצמי. בדיוק כך, ההרגשה של עצמי נעלמת ובמקומה מופיע המושג "קבוצה". וזה לא נוטל מהאדם כוחות, כי הרגשת הערבות היא חזקה יותר והיא שורה מעלינו.

ההרגשה הזאת מושגת בדרך של עזרה הדדית, של השפעה הדדית של כולם על כל אחד מהחברים. כל אחד רוצה לזהות עצמו עם הקבוצה, להצטרף אליה, לחבק, להתכלל עימה, להפוך להיות כאיש אחד בלב אחד ומוח אחד. כל אחד מרגיש שהוא חייב להתמוסס בחברים ללא שום עקבות. כל אחד רוצה לטבוע בתוך הקבוצה.

וכולם עוזרים בכך זה לזה. כל אחד מאיתנו פונה לכל החברים וכולנו יחד מדברים על דבר אחד: איך להשיג קשר? איך לתאר לעצמנו קשר הדדי טוב, כפי שהוא היה לפני "שבירת הכלים", כלי אחד, רצון אחד, מחשבה אחת, כוונה אחת, רגש אחד, כאשר כל אחד מרגיש את האחרים כאילו שהם אחד שלם.

ולא צריך לעשות בירור עם השלילי, כי אנחנו הרי רוצים לבנות את החיובי, את תיבת נח. אנחנו רוצים לעלות מהעולם הזה. אז בשביל מה אנחנו צריכים להיכנס פנימה עוד יותר עמוק ולנבור בתוכו!? אנחנו רוצים רק טוב. הבורא מביא את האדם לגורל הטוב ואומר "קח לך". בשביל מה אנחנו צריכים גורל רע!? אנחנו לא רוצים לדעת עד כמה אנחנו מנוגדים לאחרים. כדי לצאת לרוחניות אנחנו צריכים להתאחד. אנחנו מתאחדים וזהו, נקודה.

אנחנו באים למצב, שעליו נאמר: "כאיש אחד בלב אחד", "כל ישראל, חברים". ואז מסיימים את הפעולה. לכן השלב הראשון, זהו שלב של ערבות – אנחנו הופכים לאחד שלם.

במבט ראשון, לאחר מכן כבר אין מה לעשות. אבל ברור לכולם שאנחנו רק מדברים על ערבות, לפי העיקרון: "סוף מעשה במחשבה תחילה". לפנינו נמצאת דרך, ויכול להיות שהיא ארוכה, מפני שאנחנו צריכים לבנות את עצמנו. והודות לבנייה העצמית הזאת אנחנו מכירים את הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
תשעה צעדים לגילוי הרוחני
להעביר את התיבה דרך מי המבול
תכירו את הערבות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest