דף הבית / חכמת הקבלה / השיטה לגילוי הבורא

השיטה לגילוי הבורא

שאלה: הרגשתי תמיד שקיים איזה כוח עליון שמניע הכול. אבל איננו מרגישים אותו בצורה ברורה, וכמובן שלא כולם מרגישים שהוא קיים. מדוע הוא לא מגולה? האם הוא מסתתר מאיתנו?

תשובתי: כתוב כך: "א-ל המסתתר". אבל הבעיה היא, שאנחנו צריכים להיות תואמים לגילוי הכוח העליון הזה, הבורא.

מכל הצורות של הטבע שבו אנו חיים, אנחנו תופסים רק חלק מזערי, קטע קטנטן מכל הטבע, בהתאם לכמה שנכנס לחמשת החושים שלנו, ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.

בזה שמרחיבים את טווחי הקליטה של החושים הללו, בעזרת כל מיני מכשירים שונים, אנחנו מרגישים קצת יותר, רואים למרחקים יותר רחוקים, שומעים בטווחי תדרים אחרים, למשל בעזרת רדיו, וכדומה.

כדי לתפוס את הכוח העליון, את הבורא, אנחנו גם כן צריכים להרחיב את כלי התפיסה שלנו, אחרת אנחנו לא נזהה את הכוח הזה. כמו כן, מסביבנו קיימות המון תופעות של הטבע שאותן אנחנו לא יכולים לזהות.

לכן ישנה שיטה, שנקראת "חכמת הקבלה" (קבלה, מהמילה "לקבל"), מאחר והיא עוזרת לנו לקבל, לגלות את הכוח העליון, ולכן היא גם נקראת "חכמת הנסתר", מפני שכל מה שהיה ניסתר לפני העיסוק שלנו בשיטה הזאת, הופך לגלוי.

לכן, כאשר האדם עוסק בלימוד של חכמת הקבלה, היא מרחיבה את החושים שלו בכיוון הנכון לגילוי הבורא, לגילוי הכוח העליון. האדם מתחיל להרגיש אותו ואז כל השאלות שלו נפתרות. הוא מבין לשם מה הוא חי, כיצד לחיות בצורה נכונה, מה אפשר להשיג בחיים האלה, והחיים שלו מתחילים להיות מאושרים יותר, כי הוא כבר לא חי כעיוור מסכן ששורה בחושך מלא.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103 מתאריך 18.1.2015, לשמיעת קטע האודיאו, לחצו כאן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest