דף הבית / משבר עולמי / כל העולם על הכתפיים שלנו

כל העולם על הכתפיים שלנו

שאלה: אני כל כך רוצה שיתממש אותו האיחוד של העם שעליו אתה מדבר, אבל אני רואה שאנחנו עדיין רחוקים מאוד מכזה איחוד, ובכל מקום מסביב מתלקחות מריבות, בכל הרמות: בבית, בעבודה, בממשלה.

מצד שני, אתה אמרת, שחובתי היא לתקן את העולם ולהביא את כולם לאיחוד, כאילו שכל העולם הוא על הכתפיים שלי. איך אני יכול לעבוד עם כל העולם?

תשובתי: תשתדל לתאר לעצמך שאתה יכול לתקן את העולם. העולם הזה ניתן לנו לאותה העבודה שעשה אברהם בבבל העתיקה.
הוא התחיל לאחד ולחבר אנשים, בכך שהסביר, שהכלל "ואהבת לרעך כמוך", זהו החוק העיקרי. אי אפשר לחיות בניגודיות והופכיות לחוק הזה, אחרת אנחנו מעוררים ומושכים על עצמנו צרות ואסונות.

חלק מהאנשים שמעו לאברהם ויצאו איתו מבבל. דווקא הם אלה שייסדו את עם ישראל, שחי שנים רבות בהתאם לעקרונות הללו. אנחנו לא מבינים את הייחודיות של העם היהודי, אבל הייחודיות הזו נשמרה עד היום רק מפני שהעם הזה חי לפי העיקרון של השפעה ואהבה, אחדות.

לפי הסיבה הזאת העם היהודי הוא מיוחד, וכולם מסכימים עם זה. היום אנחנו לא חיים לפי העקרונות האלה, ובכל זאת נשאר בנו איזה שהוא חלקיק שלהם שהתקבל מתי שהוא, תזכורת. ובזה ייחודיותו של עם ישראל, אנחנו עדיין מקבלים תועלת מהאיחוד הקודם שלנו.

אין ברירה, היום אנחנו שוב מתקרבים לאותו מצב, שלסדר את החיים לעצמנו ולעולם כולו, אפשר רק בהבאת עצמנו להידמוּת והשתוות לטבע. והטבע הוא כולו אינטגרלי, מקושר, משלים זה את זה בכל האלמנטים שלו.

המדע המודרני מגלה את האינטגרליות והקשר ההדדי הזה, ואנחנו חייבים להתחיל להתקרב לזה. לשם כך אנחנו צריכים להתעלות מעל האגו שלנו לאחדות כללית. נקווה להצלחה מהירה וקרובה.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103 מתאריך 8.3.2015.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest