דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הבחירות נמשכות

הבחירות נמשכות

לאחר שהגיעו תוצאות הבחירות לכנסת בישראל, הרשתות החברתיות מציגות שתי תחושות חזקות שאוחזות בעם: שמחה וצהלה מהניצחון ואכזבה קשה מהכישלון.

עם מפולג

בבחירות הנוכחיות השתתפו 26 מפלגות: איך במדינה כל כך קטנה יכולות להיות כל כך הרבה מפלגות ודעות?

גם אם זה טוב, זה טוב רק אם יש משהו שמאחד אותנו לעם אחד. אבל אנחנו רואים שזה לא קורה.

אלה שנפלו לשנאה

בפני המדינה ניצבת בעיה עיקרית: כיצד אפשר למצוא בינינו בסיס נכון, מכנה משותף בטוח? זה יהיה אפשרי רק אם נתחיל לאזן את כוח האגו שמעורר בינינו מחלוקת, פירוד ומלחמות פנימיות, על ידי כוח האהבה. זה טמון בעם שלנו, ואנחנו חיינו לפי החוקים שלו עד לפני חורבן של בית המקדש השני שנחרב בגלל שנאת חינם. אז נפלנו ממדרגת אהבה לשנאה, והיום, בסוף הגלות, אנחנו צריכים לעלות בחזרה משנאת חינם לאהבה בינינו. רק כך ניצור מצב שבו אף אחד לא ירצה לנסוע מכאן וכולם יחיו בשלום, בשמחה וביטחון.

כך זה היה תמיד, רק האיחוד הוא זה שהציל אותנו. מלכתחילה העם שלנו נוסד על איחוד של אנשים זרים זה לזה בבבל העתיקה, תחת סמכותו והנהגתו של אברהם. כך העם חי והתקיים, בתנאים של איחוד ואהבה מעל לשנאה, לפי העיקרון: "על כל פשעים תכסה אהבה".

לשים קץ לפילוג

גם היום עלינו להבין כיצד לכונן בינינו גשרים ולהתגבר על שנאה הדדית בעזרת האהבה. רק כך נוכל להמשיך בדרך. אני מאוד מקווה שאת המסר הזה ישמעו גם אלה וגם אלה, שהחלק הימני של האוכלוסיה לא ייכנע לאופוריה חזקה, והשמאל, לאכזבה חזקה. כי הגיע רגע האמת, אבל איננו רואים היכן אנו נמצאים.

הצעד הבא, הוא צעד הכרחי מבחינתנו, זה איחוד העם מעל לכל ההבדלים והסתירות הללו, מעל להתרחקות, התבדלות ושנאה הדדית. בהיסטוריה שלנו כבר קרו מאבקים ועכשיו אסור להביא לידי מצב כזה. זה מחליש אותנו ומאיים עלינו בהשלכות נוראיות, שלא רצוי אפילו לחשוב עליהן.

חכמת הקבלה אומרת לנו כי איננו בטוחים מגלות נוספת, כי הקשרים המסורתיים הקודמים כבר לא קושרים ומהדקים אותנו זה לזה כפי שזה היה מתישהו בעבר. ולכן אנחנו חייבים למצוא עכשיו אמצעי, שיטה, שתחבר את כל הקצוות של הספקטרום ותלכד אותנו לעם אחד. צריך להתעלות מעל להשקפות הימניות והשמאליות, למצב של עם אחד. שם נמצא מילוי והשלמה, בו כל אחד ירגיש שלמות. זה מוטל עלינו וזה אפשרי. אני מאוד מקווה שהעם יתחיל להרהר ולחשוב על זה.

קודם כל, צריך להבין שאין מוצא אחר, שהגישה הקודמת מיצתה את עצמה. לא כדאי לסגור חשבונות על העבר, בואו ניישר את מבטנו לעתיד. זאת היא השיטה וזה הוא המצב היחיד בו כולנו יכולים להתקיים מעתה והילך.

מתוך שיחה על המצב בישראל לאחר הבחירות, 18.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest