השדה המבורך

בתורה אנחנו פוגשים פעמים רבות את דימוי השדה. המלכות, השכינה, נקראת שדה. זהו הקשר בינינו, שעליו נאמר: "שדה אשר בירכו השם".

כשמתגלה הקשר בינינו, האדם מתחיל להרגיש התעוררות ולחפש אחר משמעות החיים. זה נקרא שהוא "תועה בשדה", כי הוא אינו יודע מה לעשות עם עצמו ועם השדה הזה שהתגלה לפניו פתאום. הוא שואל את עצמו: מהם החיים ולשם מה הם ניתנו? הוא מרגיש שהוא ניצב בפני איזשהו חלל בלתי ידוע.

בימינו, רבים מגלים את השדה הזה. לאט לאט מתגלה הקשר בינינו, המבנה של השכינה, של הנשמה הכללית. ולכן ישנם כאלה ששוקעים בדיכאון, אינם מבינים לשֵם מה לחיות, צורכים סמים, מתגרשים. אנשים לא יודעים מה לעשות עם החיים שלהם. והסיבה לכל זה היא הקשר הזה שמתגלה בינינו, השדה הזה, המלכות.

ומי שיש לו קשר חזק יותר עם השדה הזה, מרגיש בצורה ברורה יותר את הכיוון ומתחיל לחפש בצורה מבוררת יותר. בהתאם להארה שהאדם מקבל מהמלכות, ממבנה השכינה, הוא יכול להרגיש את עצמו בשדה של חיים נצחיים ושלמים, או להיפך, בחושך. זה כמו אותה הרשת שמנהלת את כולנו ואת כל המציאות שבתוכה אנחנו נמצאים.

הכול תלוי באיזה צורה האדם מקבל את ההשפעה הזאת: כברכה או כקללה. כשהוא מרגיש שנמצא לפניו "השדה אשר בירכו השם", האדם מבין שכל מה שקורה איתו, קורה בזכות הקשר שלו עם השדה הזה. בשדה הזה פועל האור, והוא מגלה לאדם את המבנה החדש הזה, את הרשת שבה הוא נמצא.

ואם האדם מקבל את זה כברכה, כלומר, אם הוא מבין שהבורא מברך על קשר כזה, על ההתכללות בתוך שדה הקשר הזה, אז הוא מתחיל להבין כיצד לעבוד עם האגואיזם שלו, עם התכונות שלו.

העיקר – להתחבר יותר לאחרים. ולא לבטל את עצמך, אלא להיפך, "להפוך" את התכונות שלך ולהשתמש בהן כדי להעלות את כל האחרים, לעורר אותם, לדחוף אותם קדימה לקראת הקשר ההדדי, לקראת ההתעלוּת.

מצד הטבע מתגלה לנו הכוח העליון, השכינה, השדה. ועכשיו, אנחנו מצידנו צריכים לתמוך בגילוי הזה, להשקיע את המאמצים שלנו, כדי שהקשר הזה יתגלה בזכותנו עצמנו. זה ההבדל בין "דרך הייסורים", שמתגלה לנו באופן טבעי, ו"דרך האור", שבה אנחנו בעצמנו מזמינים את הגילוי של השדה הזה.

השדה הזה קושר בין כולנו, בין כל חלקי המציאות, בין כל העולמות. הוא כולל בתוכו את הכול. ואם הוא מתגלה מעצמו, הוא גורם לנו בכך ייסורים, גם פרטיים וגם כלליים: הוא יוצר משברים שונים, מלחמות ובעיות שונות. לכן אנחנו צריכים "לעורר את השחר" בעצמנו, כלומר לדרוש את גילוי השדה הזה, ואז הוא באמת יהפוך למבורך.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 30.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
תועים בשדה ומחפשים את האחים שלנו
הפרקים המסוכנים של ההיסטוריה
להקדים את הטבע

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/NJHh0

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest