דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר – 11.03.2018

השאלון המהיר – 11.03.2018

שאלה: מה זאת שנאה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: שנאה, מורגשת כאשר אני מנסה להתחבר עם אדם אחר, ומתחיל לתפוס את התכונות השליליות שלו כשלי ושונא אותן בתוכי.

שאלה: מדוע היכולת להרגיש את הזולת נקראת הרגשה נבונה והגיונית? מה הקשר לשכל? או שדרוש שכל עליון, כדי להתחיל להרגיש את הנשמה של הזולת, כשלי?

תשובתי: בעולם שלנו אין בעיה להרגיש את האחר כמו את עצמך. אבל כדי להרגיש את הזולת בצורה נכונה, מבלי להרגיש התמרמרות בגלל האגו שלך, עליך לצאת מתוך האגו, להתעלות מעליו. זו כבר מערכת שלמה של תפיסה חדשה.

שאלה: מה זה תענוג: פעולה או תופעה? מהי מהות התענוג?

תשובתי: מהות התענוג היא מילוי הרצונות באור עליון בעזרת פעולות מיוחדות שהאדם מבצע. הרגשת המילוי של הרצון על ידי האור העליון נקראת תענוג.

שאלה: שמאנים (קוסמים) משנים את עצמם כדי להעביר תודעה בין העולמות, להשיג נצחיות וקשר מלא עם אבותיהם. איך הכי טוב להסביר לשמאן על חכמת הקבלה?

תשובתי: אני לא מתאר לעצמי איך. פעם פגשתי שמאנים, אבל לא הבנו זה את זה.

שאלה: מהי תוכנית בניית העולם והחיים שלי? היכן אפשר לקרוא וללמוד זאת?

תשובתי: כל חכמת הקבלה עוסקת בזה. היא מדברת על האופן שבו העולם מסודר וכיצד אתה יכול לשנות אותו על ידי הפעולות שלך. אפשר לעשות הכרות עם חכמת הקבלה בשיעורים שלנו.

שאלה: מה זה שכל רוחני? במה הוא נבדל מהחומר הרוחני?

תשובתי: חומר רוחני זה רצון ליהנות. והשכל הרוחני, זו התנועה של החומר הזה ממצב למצב. השכל אינו מורגש אם הוא לא נע, הוא מגלה את עצמו רק תוך כדי תנועה.

שאלה: האם דרגת ההתפתחות הרוחנית של כל אדם נקבעה מראש?

תשובתי: דרגה של התפתחות רוחנית נקבעה מראש, אבל איננו יודעים מהי. אומר רק דבר אחד: אם תעשה הכול נכון לחלוטין, במקסימום ההזדמנויות להתקדמות שניתנו לך, אז תבצע את כל מה צריך לעשות.

שאלה: הופיע אצלי כעת כושר התבוננות מוגבר כלפי הכול. אני מקבל בשמחה עליות וירידות, מנתח ועובד איתם, אני מרגיש שהכול מגיע מהבורא. האם אני פועל נכון?

תשובתי: כן. עליך להיות כל הזמן רק בזה.

שאלה: בחכמת הקבלה אנחנו לומדים ומשיגים דרך השכל והרגשות בו-זמנית, מה גבוה יותר הזיכרון או האינטואיציה?

תשובתי: לא הזיכרון ולא האינטואיציה, אלא רגשות. אינטואיציה היא גם סוג של זיכרון, של פעילות מוחית. ואילו אנחנו מדברים על רגשות, מה שמתרחש בתוך הרצון.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.03.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest