דף הבית / השפעתה של כוונה על אקולוגיית כדור הארץ

השפעתה של כוונה על אקולוגיית כדור הארץ

שאלה: האם כוונה של אדם לגרום רע לאחר, משפיעה על הטבע הדומם והצומח? בחכמת הקבלה נאמר שההשפעה מתגלה בצורה של סופות הרסניות ושאר אסונות הטבע. כיצד אפשר להבין זאת?

תשובתי: מאחר וכל הטבע הוא אינטגרלי ומקושר באופן הדדי, אז כחלק מהטבע יש לנו השפעה על כל אחד מחלקיו. ככל שדרגת הטבע שעליה אנחנו משפיעים גבוהה יותר, נניח על בני אדם, כך זה משתקף ומשפיע יותר על כל שאר הדרגות: חי, צומח ודומם. ולהיפך, אם אנחנו מתייחסים רק כלפי הטבע הדומם, אז זה משפיע במידה פחותה על הטבע הצומח ובמידה עוד יותר קטנה על החי ומידה עוד יותר פחותה על האדם.

זאת אומרת, שיחס רע לאדם אחר חודר ומשפיע על כל הפירמידה. בכך מסתכמת בעיית האקולוגיה ויתר הבעיות. אנחנו בעצמנו מזמינים הוריקנים, אסונות טבע ובעיות אחרות.

בעבר לא היינו מסוגלים לשנות משהו על ידי הכוונות שלנו, אבל החל מתחילת המאה שעברה הכול השתנה. אפשר לראות מה עשינו במהלך המאה ה–20! והכול קרה בגלל שהאנושות, כמו שאומרים המקובלים, נכנסה למצב חדש לחלוטין.

אם בתחילת המאה ה–20  אוכלוסיית כדור הארץ מנתה 2 מיליארד בני אדם, וזו בערך הכמות שכדור הארץ יכול לשאת, אז היום צמחה האוכלוסייה ל – 8 מיליארד. זה מצביע על כך, שבמשך 100 השנים האחרונות הוצאנו את המערכת שלנו מכלל איזון באופן משמעותי.

שאלה: כלומר, 2 מיליארד בני אדם אינם יכולים לשאת את הרמה הנוכחית של האגו, ולכן צריכים להיות 8 מיליארד?

תשובתי: אם היינו מתפתחים בצורה נכונה, אז לא היה לנו צורך ב – 8 מיליארד בני אדם.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest