שאלה: מהי יחידת מידע רוחני, בדומה לקוואנט, לצורך העברת מידע רגשי של מקובלים?
תשובתי: יחידת מידע רוחני נקראת רשימו או רישום מידע, היא מדברת על דרגת האגו שבה אנחנו עובדים: 0, 1, 2, 3, 4.
שאלה: מדוע מקובל רואה עתיד רוחני ואת הפוטנציאל של נשמת התלמיד, אבל אינו יודע את המהירות הארצית שבה התלמיד מממש אותו?
תשובתי: מורה רואה את הפוטנציאל של התלמיד, את גודל נשמתו, אבל כיצד הוא ימומש הוא לא יודע, כי יש כאן בחירה חופשית לתלמיד.
שאלה: האם קשרים של מעשים בדרך של סיבה ומסובב מסבירים את תוצאות האירועים בחייו של אדם?
תשובתי: לא. אני יכול לעשות מעשים טובים מאוד ועם זאת לקבל ייסורים. זה בשום צורה לא קשור זה לזה.
שאלה: כיצד אפשר ללמוד להתבונן לתוך עצמך?
תשובתי: תתבונן בחברים ותרגיש את התגובה שלך כלפיהם, זה נקרא "להתבונן לתוך עצמך".
שאלה: נאמר, "חוסך שבטו, שונא בנו" כיצד אתה מעניש את התלמידים שלך? במה זה מתבטא?
תשובתי: אני לא מעניש אותם, הם מענישים אותי. אדם במקרה כזה מעניש את עצמו, אני משתדל לתת כל מה שאני יכול, והם בהתאם לוקחים מה שהם מסוגלים.
שאלה: איך תלמיד יכול לדעת שהוא מתקדם בצורה נכונה, האם ישנה איזו אינדיקציה?
תשובתי: רק ביחס להערכת המורה והחברים, עד כמה שהוא מבין יותר את נחיצותם.
שאלה: מה זה טוב ורע ביחסים רוחניים, או שאין שם מושגים כאלה?
תשובתי: כאשר אתה עובד למען אחרים, זה טוב. כאשר מתוך אילוץ אתה עובד למען עצמך, זה רע.
שאלה: האם חכמת הקבלה יכולה להזיק ליצירתיות?
תשובתי: חכמת הקבלה עצמה, זו יצירתיות. אם היא תופסת את האדם, אז ודאי שעיסוקים גשמיים יכולים להיפגע כתוצאה מכך.
מתוך שיעור וירטואלי, 1.04.2018