דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הר סיני באמצע המדבר

הר סיני באמצע המדבר

שאלה: איך אפשר להשיג בקשה נכונה בזמן הכנס במדבר? הרצונות השונים כל הזמן משתנים בתוכי ואני פוחד שלא אצליח להגיע למחשבה הנכונה.

תשובתי: להר סיני אדם מגיע בכזה מצב, שבו נמצאים בתוכו משה, אהרון, כוהנים, לויים, עם ישראל, 600,000 גברים – כזה כוח גדול. ולמרות שהכוח הזה קיים, עדיין לא ברור לאדם שהוא קיים בפנים. וחוץ מזה, קיימים בו גם נשים וילדים. ישנם אפילו מצרִים, שברחו יחד עם כולם ממצרים, ושבכלל לא שייכים לעם ישראל, כלומר לאלה ש"משתוקקים אל הבורא" (ישר-אל).

ביניהם התערבבו גם ערב רב, כלומר בפנים מסתתרים כאלה קליפות, שלא ניתן לתקן אותם עכשיו, אלא רק לאחר כל התיקונים. וכולם עומדים מול הר סיני, לפני קבלת התורה.

מי צריך לקבל את התורה? – כל אחד מקבל אותה, במידה הדרושה לו, בהתאם למדרגות האלה. ולכן, ישנם גברים חזקים, תחת הנהגתו של משה, שעומדים לפני כולם (עם הנקודה שבלב), וישנם רצונות, שפשוט הצטרפו אליהם. וישנם גם כאלה, שבהזדמנות הראשונה, כבר למחרת, יבנו את עגל הזהב ויצאו נגד הבורא, נגד משה, ובכלל ירצו להחזיר את פרעה, לעשות כזאת מהפכה.

כאלה רצונות מנוגדים נמצאים יחד בתוך האדם, ובכל זאת הוא מגיע להר סיני. הוא לא מסוגל להגיע אליו בצורה אחרת! הוא נושא בתוכו את מצרים, אפילו את בבל, את כל הדרך שעבר. כל זה נמצא בתוך האדם. ועכשיו הוא מגיע למה שנקרא "מעמד הר סיני", לאחר שהוא הביא את כל המטען הזה איתו, והוא עדיין מעולם לא תיקן שום דבר בתוכו! הוא רק הרגיש לפעמים בתוכו הרגשות כאלה שנקראות בבל, ארץ כנען, מעשים רעים וטובים, אחד נגד השני.

הוא היה אסיר שהושב על ידי פרעה בבור, והוא גם היה משה הקטן, שישב על ברכיו של פרעה וגדל בביתו. הוא גם זה שברח מארמונו של פרעה, הרג את המצרי וסבל מעם ישראל. כל מה שכתוב בתורה נמצא בתוך האדם הזה, שעומד עכשיו במדבר… כל זה קרה איתו.

לכן חשוב לנו להכין את עצמנו לאיחוד, בצורה טובה ככל הניתן. אם תרצו להימצא בערבות, אז תקבלו את האור המחזיר למוטב. אתם עדיין לא תקבלו תיקון. מתן תורה הוא רק ההתחלה. עכשיו נותנים לך את שיטת התיקון, ומעתה והלאה, אתה מתחיל בהתאם לשיטה הזאת לממש את התיקון.

זוהי קבלה של ספר הוראות, שמסביר לך איך לתקן את עצמך! דווקא לזה אנחנו צריכים להיות מוכנים. חוץ מזה אנחנו לא צריכים שום דבר. אני צריך לדעת שאני הולך לקבל כוחות לכזה קשר נכון עם הקבוצה, שבתוכו אני אגלה את הבורא, את העולם הרוחני, את המערכת העליונה, את המימד העליון.

לא נדרש מאיתנו כבר להיות צדיקים וחברים אמיתיים, שמרגישים אהבה זה כלפי זה. דרושה לי רק נכונות לזה, צורך, כדי שאעשה חשבון אמיתי ואצעק מעומק הלב שאני רוצה שינויים. זה הכול…

ישנם בי רצונות מכל הרמות: החל ממשה ועד לערב רב. כולם נמצאים איתי. וההבדל בין בבל, ארץ כנען, מצרים והר סיני, הוא רק בבירורים. זה הכול אותו הרצון, רק שהוא יותר ויותר מבהיר את עצמו, ולכן במקום בבל, הוא מתחיל להיקרא ארץ כנען, ואחר כך במקום ארץ כנען, הוא נקרא מצרים, ובמקום מצרים, הוא נקרא ים סוף, הר סיני וכן הלאה.

אבל כל זה הוא אותו הרצון, שרק עובר מצבים שונים, שנקראים בכאלה שמות.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 10.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך אל הטוב – צעד אחר צעד
תכיר את הגבול שלך
כיצד להשיג בקשה נכונה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest