הרצון הכל-יכול

הכנסים המיועדים צריכים להיות מלאים ברעיון אחד ויחידי.

הרעיון הוא מאוד פשוט. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, לא קיימים בו שום שינויים, הוא נמצא בהשפעה שלמה ומצידו אין שום הגבלות. כל ההגבלות על קבלתו נובעות מאיתנו עצמנו, משום שאנחנו מנוגדים והפוכים לאור.

לכן, הדבר היחיד שאנחנו צריכים זה לשנות את עצמנו, להפוך להיות במידה מסוימת דומים לאור. מפני שהוא נותן ומשפיע הכול: אהבה, חיבור, איזון, אז גם מצידנו צריכה להיות מידה מסוימת של השתוות לתכונות האלה. אם אנחנו נשיג זאת, אז במידת ההשתוות לאור העליון אנחנו נרגיש אותו בתוכנו, נרגיש את תכונת ההשפעה והאהבה.

התכונה הזאת, ההרגשה שלה, היא נקראת ה"אור", הבורא. ואז הוא ישכון בתוכנו, אנחנו נרגיש אותו, נתקיים בתוכו. מתוך התכונה הזאת אנחנו נתחיל לצפות על העולם הסובב ועל עצמנו מפני שנחיה כבר בדרגה הבאה, בעולם העליון. את זה אנחנו צריכים להשיג.

אפשר להשיג את זה רק בעזרת אותו האור העליון, כדי שהוא ישפיע עלינו, ישנה אותנו. אבל איך אנחנו יכולים להזמין את השפעתו עלינו אם הוא נמצא במנוחה מוחלטת? – אנחנו צריכים לרצות שהוא ישנה אותנו ואז הוא ישנה אותנו. האור יכול לפעול ולהשפיע עלינו רק במידת הרצון שלנו, מה בדיוק אנחנו רוצים.

אם אנחנו רוצים לקבל לעצמנו, להשתמש בצורה אגואיסטית בעולם שלנו ולנצל את כל מה שמסביב רק למעננו, אז כך הוא גם ישפיע עלינו, בזה שמרחיק אותנו ממנו ובכך הוא מחמיר את מצבנו.

אם אנחנו רוצים להיות דומים לו, להתקרב אליו, להשתוות לו, אז בהתאם לרצונות שלנו הוא מקרב אותנו אליו. בעיקרון, הכול תלוי באור העליון, באיזו צורה הוא ישפיע עלינו בהתאם להזמנה שלנו, לפנייה שלנו אליו.

לכן, לא נדרש מהאדם שום דבר חוץ מחיסרון, שהאור ישפיע עליו, ועוד יותר פשוט, חיסרון (רצון) להשפיע ולאהוב. ואז האור ישפיע עלינו, ייתן לנו רצון להשפיע ולאהוב, וזה יהיה האור שלנו. כלומר האור העליון מהווה השתוקקות להשפעה, לתכונת האהבה. וזוהי מידת המילוי של ה"פרצוף" הרוחני, האובייקט הרוחני.

לכן אנחנו צריכים להצטייד בחיסרון גדול מאוד, חיסרון להשפעה, חיסרון לאיחוד, השתוקקות לאהבה. ההשתוקקות לאור תעשה מאיתנו משפיעים ואוהבים, כלומר, שקיימים כבר במימד הבא, בתכונת ההשפעה, בעולם העליון.

מתוך השיעור הווירטואלי, 29.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרצון לרצון
לחייב את הבורא לעזור לנו
לא לצאת מתחת שליטת כוח ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest