דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרע הוא חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב

הרע הוא חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב

הבורא בורא מלכתחילה נברא שלם. אך כדי שהוא יוכל להבין ולהרגיש היכן הוא נמצא, הוא צריך בהתחלה לחוות רגשות והתרשמויות שונות כדי להכיר, לחוות ולבדוק את המצב שהבורא ברא ולהוכיח לעצמו את שלמותו.

לכן המצב עצמו אינו משתנה: הבורא הוא טוב ומיטיב בלבד. אך במצב השלם הזה אנחנו עוברים דרך ניסיונות ובירורים רבים שמסייעים לנו להבין ולהרגיש נכון יותר את העומק של כל הטוב שהבורא הכין עבורנו.

לפי זה נקבע כל התהליך שאנחנו עוברים, כל מה שאנחנו חווים בשלבי הביניים של דרך ההכרה הזאת: משתנה לא המצב שלנו עצמו, אלא התפיסה שלנו, הגילוי של השלמות הזו. אנחנו מתחילים יותר ויותר להבין היכן אנחנו נמצאים ומה קורה איתנו, עד שנגלה את המצב האמיתי.

כשמתגלה לנו המצב האמיתי, זה נקרא הלידה הרוחנית. ולאחר מכן, אנחנו עוברים את 125 מדרגות ההכרה שלה. וכשמצטברות בנו יחד כל ההתרשמויות מהדרך הזאת, גם בשכל וגם ברגש, אנחנו סוף סוף מבינים באיזה מצב היינו נמצאים מלכתחילה, רק שעכשיו תיקנו את עצמנו, את חושינו, ואנחנו מסוגלים להרגיש את השלמות הזאת.

בדרך הזאת אנחנו עוברים שני שלבים. קודם כל אנחנו משיגים עד כמה איננו מסוגלים להרגיש את המצב הטוב הזה ולכן אנחנו קוראים לו רע. לאמיתו של דבר, הרע, האגואיזם, כל דבר שהיה יכול להיות נגד הבורא, אינו קיים. אלא אני קורא "רע" לחוסר היכולת שלי להכיר ולהרגיש את הבורא, את האור.

האגו שלי הוא אותן התכונות ברגש ובשכל שלי שאינן נותנות לי להרגיש את כל הטוב שיש במצבי. אני בכל פעם רוצה להגיע לדבקות בבורא, ואינני מסוגל, בגלל הרגש והשכל הלא מפותחים שלי, ולהם אני קורא רע, אגו!

השלב הראשון שבו אני מגלה את הרע ומתעלה מעליו נקרא התיקון ל"להשפיע על מנת להשפיע", דרגת הבינה. הרע הוא זה שעוזר לי לעלות.

וכשכבר התעליתי מעליו, אני מתחיל להפוך את הרע לטוב, כלומר "לקבל על מנת להשפיע", ואז אני משתמש באגו שלי בצורה ההפוכה ביחס לזאת שהתגלתה לי לפני כן. פירוש הדבר הוא שהתעליתי מעל "מלאך המוות", השתחררתי ממנו ואני מגלה את הטוב המוחלט, את דרגת הכתר.

אם כך, כל שלבי הגדילה שלי הם מדרגות הגילוי: בהתחלה גילוי הרע שבי, כלומר גילוי התכונות שאינן נותנות לי להרגיש את הטוב. ולאחר מכן, גילוי השימוש הנכון בו. ואז אני בכל פעם מודה על כך שזה לא רע אלא רק הגילוי של חוסר הרגש וההבנה בלב ובמוח שלי, שמונע ממני להשיג את הטוב בשלמות. הרע רק עוזר לי לראות היכן חסרה לי הרגישות, החיבור, ההידמות לאור.

לכן אני כל פעם מסתכל על גילוי הרע כעל גילוי מחלה, כעל סימפטום שמראה היכן עליי לתקן את עצמי כדי לעלות בכל 125 המדרגות ולהגיע למצב השלם.

מתוך שיעור בנושא "אין דבר רע בעולם, הכול נחוץ וראוי לתפקידו", 13.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משקפיים שבורות
כדי שלא נראה עוד רע בעולם
מדוע הבורא צריך אותי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest